Wykonawcą robót będzie konsorcjum trzech firm: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o., Polimex Mostostal SA oraz Trakcja SA Wartość kontraktu to nieco ponad 403 mln złotych. Unijne dofinansowanie wynosi ponad 365 mln zł.
- Bardzo się cieszę, że mimo tych wszystkich zawirowań mogliśmy sfinalizować ten etap zadania - mówił na spotkaniu Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna. - Od lat konsekwentnie stawiamy na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania komunikacyjne. Zresztą to mieszkańcy wskazali na początku lat 2000., że chcą przywrócenia tramwaju. Za nieco ponad dwa lata kolejne obszary naszego miasta zostaną skomunikowane tym bezpiecznym i komfortowym środkiem transportu.
Polecany artykuł:
Nowa infrastruktura to około sześciu kilometrów podwójnego torowiska. Zostanie poprowadzone ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.
Projekt to także powstanie stref o spowolnionym ruchu czy rond zamiast tradycyjnych skrzyżowań oraz budowa około 10 km tras rowerowych oraz rozbudowa systemu ITS. W jego zakresie finansowym jest też kupno części (z łącznie 12 sztuk) nowych tramwajów, które są budowane dla nas w Turcji. Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy (791 dni) od daty zawarcia umowy.
Zadaniem towarzyszącym budowie nowej tramwajowej trakcji będzie program zadrzewiania Olsztyna. Łącznie posadzonych ma zostać ok. 2,8 tys. sztuk drzew na terenie niemal całego miasta.
Źródło: Urząd Miasta Olsztyna