Tramwaj Olsztyn

i

Autor: Urząd Miasta Olsztyna Tramwaj w Olsztynie. Zdj. ilustracyjne.

Rozbudowa linii tramwajowych w Olsztynie. WAŻNA DECYZJA Krajowej Izby Odwoławczej

2021-01-27 8:13

Jest postanowienie Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie przetargu na rozbudowę linii tramwajowych w Olsztynie. KIO zdecydowała o odrzuceniu odwołania wniesionego przez jednego z uczestników postępowania.

Była to już druga rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą, dotycząca przetargu prowadzonego przez Olsztyn. Ostatnie postanowienie otwiera drogę do podpisania umowy na wykonawstwo oraz realizację inwestycji.

Pierwsze odwołanie pojawiło się tuż po decyzji prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza o wyborze firmy, która miała wybudować nową, tramwajową nitkę. W połowie sierpnia jako najlepsza i spełniająca kryteria przetargu wskazana została oferta krajowskiej spółki ZUE. To postanowienie zaskarżyło jednak konsorcjum firm Polimex i Trakcja. KIO uznała wniosek za zasadny i wykluczyła ZUE z postępowania.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Radni przyjęli budżet Olsztyna na 2021 rok. 97 milionów deficytu, będą pieniądze na Uranię

Co wiesz o komunikacji miejskiej w Olsztynie?
Pytanie 1 z 10
Kiedy dokładnie tramwaje wróciły na ulice Olsztyna?

Kolejny wybór (wskazane zostało konsorcjum Polimex-Trakcja) został natomiast zaskarżony przez innego z uczestników postępowania - konsorcjum Mirbud-Kobylarnia. Tym razem KIO oddaliła wniosek. Orzekła m.in. że zarzuty dotyczące zbyt małego doświadczenia kierownika budowy były spóźnione i należało je wnieść już przy pierwszym wyborze.

- Izba podzieliła naszą argumentację, co do zasadności pozytywnej oceny materiałów i wyjaśnień przedstawionych przez zwycięskie konsorcjum i nie znalazła powodów do uchylenia rozstrzygnięcia - mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna. - Wyrok KIO, chociaż może być jeszcze zaskarżony do Sądu Okręgowego w Olsztynie uwalnia kolejne decyzje, związane z tą ważną i trudną inwestycją.

CZYTAJ WIĘCEJ: Śmierć Pawła Adamowicza. Piotr Grzymowicz o prezydencie Gdańska. Padły MOCNE SŁOWA!

Oni nie mają u niej szans. Krystyna Pawłowicz o mężczyznach. Komentarz Adama Federa [WIDEO]

Po tej decyzji Krajowej Izby Odwoławczej dokumenty dotyczące przetargu trafią teraz do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ten będzie mieć 30 dni na wykonanie kontroli uprzedniej. Jeśli nie będzie żadnych uchybień, będzie możliwe podpisanie umowy.

Nowa, olsztyńska infrastruktura to około sześciu kilometrów podwójnego torowiska. Zostanie poprowadzone ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.

Oferta konsorcjum Polimex-Trakcja opiewa na nieco ponad 403 mln złotych. Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Zmarły były prezydent Olsztyna. Jerzy Grelewski miał 91 lat

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają