Część torowiska zostanie poprowadzona wzdłuż jezdni, jednak niektóre odcinku zostaną wybudowane pośrodku. Jak informuje olsztyński ratusz, to oraz przebudowy podziemnej infrastruktury będą oznaczać konieczność wyłączeń określonych fragmentów ulic. Zanim jednak dojdzie do zamknięcia, uruchomione zostaną przejazdy i objazdy, które mają ułatwić codzienne poruszanie się po Olsztynie.
- Za niemal dwa tygodnie będzie można przejechać nową drogą łączącą ulicę Krasickiego z ulicą Wisławy Szymborskiej, a co za tym idzie z ulicą Pstrowskiego oraz południową obwodnicą Olsztyna - informuje Andrzej Karwowski, kierownik jednostki realizującej projekt tramwajowy. - Jej ukończenie to kluczowy warunek rozpoczęcia prac przy budowie drugiej nitki trakcji tramwajowej, mającej swój początek w Pieczewie.
Polecany artykuł:
Połączenie przez dawny pieczewski poligon to nie jedyny przygotowywany objazd. Ponownie zostanie otwarty objazd przez os Brzeziny. Należy jednak pamiętać, że ruch będzie możliwy tylko w jednym kierunku - od strony Jarot.
Opracowywane są też dokładne organizacje ruchu w przypadku wyłączeń m.in. ul. Wilczyńskiego od pętli w Pieczewie do skrzyżowania z Krasickiego czy al. Piłsudskiego między Głowackiego a Mazowieckiego. Informacje na temat planowanych zmian w organizacjach ruchu oraz konkretnych, przyjętych już rozwiązań będą publikowane m.in. na profilu FB "ObjazdowyOlsztyn".
Polecany artykuł: