Rozbudowana sieci tramwajowej w Olsztynie. Jak ma wyglądać?
Trasa zacznie się w pobliżu obecnej pętli autobusowej na osiedlu Pieczewo i będzie prowadzić wzdłuż ul. Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Zostanie połączona z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.
Spośród siedmiu oferentów, najkorzystniejszą złożyła spółka ZUE SA - nieco ponad 382,2 mln złotych. Najdroższe były zagraniczne oferty - tureckiego konsorcjum, którego liderem był Gülermak oraz hiszpańskiego Roverpolu, które nieznacznie przekraczały 467 mln złotych.
Nowe torowisko do 2023 roku
Każda z firm zadeklarowała dłuższą o 24 miesiące rękojmię. Poza tym wszystkie zobowiązały się do utrzymania kursowania tramwajów jeżdżących po już istniejącym torowisku podczas prowadzonych prac oraz dochowania terminu zakończenia budowy w razie wystąpienia niespodziewanych kolizji sieci. Co ważne - każdy z oferentów zadeklarował też sprawdzenie jakości 50 proc. spawów szyn.
Teraz komisja przetargowa sprawdzi złożona dokumentację i jeśli nie będzie żadnych uchybień, będzie można podpisać umowę i zacząć prace. Nowe torowisko ma być gotowe w 2023 roku.