W czwartek (21 kwietnia) w woj. warmińsko-mazurskim uruchomiono autobusową komunikację zastępczą za 10 pociągów Polregio, co wiąże się z dłuższym czasem przejazdu. Informację przekazał regionalny przewoźnik. Rzeczniczka prasowa warmińsko-mazurskiego zakładu Polregio w Olsztynie Anna Nowak poinformowała PAP, że dotychczas żaden z pociągów spółki w regionie nie został całkowicie odwołany. Natomiast - z powodu absencji chorobowej pracowników - za niektóre pociągi wprowadzana jest komunikacja zastępcza, co powoduje utrudnienia. - Niestety, należy liczyć się z tym, że wprowadzenie takiej komunikacji wiąże się z wydłużeniem czasu przejazdu, ponieważ droga kołowa przeważnie nie pokrywa się z drogą kolejową, a już na pewno nie są to te same prędkości, z jakimi można te trasy pokonać - zauważyła Nowak.
Polecany artykuł:
Opóźnienia na kolei w warmińsko-mazurskim
W czwartek (21 kwietnia) komunikacja zastępcza obsługiwała 10 połączeń w regionie, m.in. Olsztyn Główny - Jabłonowo Pomorskie (wyjazd 18.52) i Olsztyn Główny - Ełk (godz. 18.27). Według rzeczniczki, Polregio na Warmii i Mazurach obsługuje w dni robocze średnio około stu połączeń, a komunikacja zastępcza dotyczyła dotychczas nie więcej niż 10 pociągów dziennie. - Procentowo nie jest to więc jakaś duża skala, natomiast opóźnienia, które generują te autobusy komunikacji zastępczej wpływają też na kolejne połączenia, bo czekamy np. na kierownika pociągu, który przyjedzie opóźniony, żeby przesiąść się na inny pociąg - wyjaśniła Nowak i dodała, że informacje dla pasażerów o utrudnieniach i komunikacji zastępczej są umieszczone i aktualizowane na bieżąco na stronie internetowej spółki.
Polregio ma kłopoty. Komunikacja zastępcza dla ponad stu połączeń
Rzeczniczka Polregio Aleksandra Baldys poinformowała PAP, że w skali kraju na 1849 pociągów Polregio organizuje komunikację zastępczą dla 108 połączeń. Powodem utrudnień są zwolnienia lekarskie pracowników – drużyn trakcyjnych i konduktorskich. W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie mediacyjne zarządu spółki ze związkami zawodowymi w Polregio w sprawie sporu zbiorowego. Wobec braku możliwości zawarcia porozumienia płacowego, zakończyło się ono podpisaniem protokołu rozbieżności. Związki zawodowe w spółce chcą podwyżki wynagrodzeń o 700 zł z wyrównaniem od 1 grudnia 2021 r. Zarząd Polregio informuje, że podwyżka w oczekiwanej przez związki zawodowe wysokości, to roczny koszt ok. 124 mln zł. W jego opinii oznaczało by to stratę finansową dla spółki i utratę rentowności.
Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Udział firmy w rynku wynosi około 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu.
Polecany artykuł: