Brak podpisu, lub błędny podpis i niepełny numer rachunku bankowego to główne błędów, jakie popełniają przedsiębiorcy we wnioskach o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
Sto dni, które wstrząsnęły światem - kalendarium epidemii koronawirusa na świecie
Poprawnie wypełnione oświadczenie przyspiesza cały proces, kiedy te oddane z błędami wymagają tzw. postępowania wyjaśniającego. Pracownicy ZUS muszą wtedy dzwonić lub pisać maile, by ustalić fakty, ewentualnie proszą o ponowne wypełnienie dokumentów.
Króluje Jan Kowalski
Jak się okazuje, wielu wnioskodawców, także z woj. opolskiego bezrefleksyjnie kopiuje wzory dokumentów, tym samym podpisując się jako Jan Kowalski - wpisany we wzorze pism. Takich oryginałów jest naprawdę dużo!
Podpisywanie się jako Jan Kowalski, czyli bezrefleksyjne kopiowanie danych z wzorów formularzy udostępnianych na naszej stronie internetowej nie jest najlepszym pomysłem, a to też się zdarza. Innym błędem jest wysyłanie skanów dokumentów na adres mailowy Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. To nie jest kanał do dostarczania wniosków o wypłatę świadczeń czy o zwolnienie z opłacania składek. Warto zatem przyłożyć się do starannego wypełnienia druków
- mówi Sebastian Szczurek z oddziału ZUS w Opolu.
Wnioski do ZUS można składać elektronicznie, za pomocą Platformy Usług Elektronicznych lub papierowo. Wszelkie informacje na temat tego, kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Czytaj więcej: Tarcza Antykryzysowa. Rusza pakiet ulg w Opolu. Sprawdź, czy możesz skorzystać!