Jest problem z teleporadami! NFZ angażuje tajemniczych klientów
Pacjenci z Opola zaczęli zgłaszać problemy z funkcjonowaniem teleporad. Niektóre przychodnie miały nie odbierać telefonów, pozostawiając swoich pacjentów bez opieki medycznej. Szereg skarg spływających do NFZ wywołał reakcję: pracownicy rozpoczęli kontrolę przechodni. Anonimowo.
- Nasi pracownicy prowadzili takie czynności sprawdzająco kontrolujące. Dzwonili na zasadzie anonimowego pacjenta i próbowali uzyskać informację, czy rzeczywiście da się dodzwonić do przychodni i na kiedy jest umawiamy taki termin teleporady - zdradza rzecznik opolskiego NFZ Barbara Pawlos.
Opolski NFZ skontrolował 255 poradni! Jakie wnioski?
Na 255 skontrolowanych poradni w woj. opolskim, 9 ograniczało swoją dostępność. Wobec nich wyciągnięto konsekwencje.
Poddano takiej weryfikacji 9 podmiotów, co do których nie uzyskano możliwości połączenia telefonicznego. Podmioty, które ograniczały tę dostępność dostawały od nas pilne pisma dyscyplinujące
Czy to koniec problemów opolan? Jeśli nie, pacjenci mogą zgłaszać konkretną poradnie poprzez Telefoniczną Informację Pacjenta.