Centrum Przesiadkowe Opole Główne to jedna z tych inwestycji, które realnie wpływają na wizualny odbiór ścisłego centrum miasta. Za 65 mln zł (28 mln zł z tej kwoty to unijna dotacja z Aglomeracji Opolskiej) Opole obiecało odmienić zmurszałego "straszaka" - stary dworzec PKS - prezentując przy samym dworcu PKP konstrukcję złożoną z czterech pięter parkingu (ok. 350 miejsc), stanowisk postojowych dla autobusów i komunikacji międzynarodowej, wszystko zwieńczone zielonymi tarasami na szczycie. Im bliżej odbioru inwestycji (jesień br.) tym mniejsza cierpliwość mieszkańców. I choć, generalnie, urząd miasta za pomysł i dotychczasowe wykonanie jest raczej chwalony, nie brakuje wyśrubowanych oczekiwań.
Opole: Prezydent pochwalił się ładowarkami do samochodów elektrycznych. Mieszkańcy chcą galerii handlowej, Castoramy i Dealza
Arkadiusz Wiśniewski podał w mediach społecznościowych, że w wydzielonej części Centrum Przesiadkowego znajdą się ładowarki do samochodów elektrycznych. Szczegóły - w postaci metod płatności, rodzaju aplikacji, która będzie tę płatność obsługiwać itp. - nie są jeszcze znane. Ale przy okazji mieszkańcy zwrócili uwagę na swoje... wysokie wymagania. Poniżej przykładowe komentarze.
W tym centrum fajnie jak by powstał Dealz (brytyjska sieć supermarketów, w Polsce działa do 2018 r. - red.)
A czy będzie jak we Wrocławiu, Centrum Handlowe Wroclavia? Chodzi mi o usługi gastronomiczne przynajmniej
[...] Powinna być jakaś gastronomia, sklep typu rozszerzony kiosk z pamiątkami, książkami itp i może mały spożywczak typu biedronki czy żabki otwarty 24/7
Powinny być tam produkty dla podróżnych. Nic więcej. By nie było jak na niektórych stacjach benzynowych: cyliony butelek z alkoholem, a nie mają kanistrów.
Spróbuj w podróży kupić podpaski albo tampony na stacji benzynowej, awykonalne. Ale flaszeczka, prezerwatywy i tabletki na erekcję zawsze!
Arkadiusz Wiśniewski: "To nie jest centrum handlowe"
Wiśniewski zwrócił uwagę, że inwestycja z założenia nie jest centrum handlowym (na wzór choćby wspomnianej Wroclavii przy dworcu głównym). Usługi gastronomiczne w CP mają się znaleźć, ale raczej w węższej formie, niż możemy to sobie to wyobrażać. - Po sąsiedzku są biedronki, żabki itd., a na market budowlany to tam miejsca nie było - tłumaczy, dodając że sam pomysł wprowadzenia do centrum obiektu rodzaju galerii handlowej wiązałby się z koniecznością rozładowania ruchu samochodowego. "Przecież byłby jeden wielki korek" - puentuje.
Przypomnijmy więc, Centrum Przesiadkowe Opole Główne będzie się składać z czterech pięter o łącznej powierzchni 13,5 tys. metrów kwadratowych (około 350 miejsc postojowych dla kierowców), ośmiu stanowisk postojowych dla autobusów komunikacji pozamiejskiej i międzynarodowej (na poziomie 0), dachu wyłożonego zielonymi tarasami. Wizualizację gotowego projektu zobaczysz w galerii poniżej.