Opole: Wchodzi Uchwała Reklamowa. 20 lipca br. kończy się okres przygotowawczy wobec przepisów nowej uchwały przegłosowanej przez radę miasta. Zbigniew Bomersbach, miejski architekt tłumaczył, że rozwiązanie jest "odpowiedzią na problem zaśmiecania przestrzeni miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami". Co więc zmieni się po 20 lipca?
Polecamy: To początek końca Opola?! Jest gorzej, niż myśleliśmy. Naukowcy: "Katastrofa"
To nie tak, że reklama zupełnie zniknie z przestrzeni miejskiej. Niemniej, po zmianie w przepisach właściciele nieruchomości będą musieli dostosować formę prezentacji reklam do nowych zasad. Uchwała podzieliła miasto na 5 różnych stref: A, B, C, D i E. W zależności od dzielnicy obowiązują odrębne ustalenia szczegółowe, m.in. wymiary reklamy i standardy jakościowe ich wykonania.
- Przykładowo, reklama wielkoformatowa powieszona na budynkach nie jest dozwolona w centrum Opola (w obszarach A,B,C,D). Pod pewnymi warunkami można stawiać bilbordy wolnostojące, ale też tylko w wyznaczonych miejscach poza obszarem ścisłego centrum. Należy również dostosować wielkość szyldów czy wyklejenia reklamą witryn sklepowych. Tak powszechne dotąd banery można rozwieszać tylko na określony czas przed organizowaną imprezą i w jej trakcie, gdyż ich forma, a często także fatalna jakość bardzo wypacza pojęcie dobrej reklamy - tłumaczy miejski architekt cytowany przez urząd miasta.
Szczegółowe wymagania i normy reklamowe można sprawdzić na stronie urzędu miejskiego pod tym linkiem.