Opole: Urzędy ograniczają kontakty z klientami. Wracamy do narodowej kwarantanny?
Od środy 25 stycznia w ratuszu w Opolu wprowadzony zostaje tryb hybrydowy. W praktyce oznacza to, że pracownicy wydziałów zostaną podzieleni na zespoły, które zamiennie będą pracowały zdalnie i stacjonarnie. Wyjątek stanowią jedynie pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego i Wydziału Spraw Obywatelskich - bo oni nie mogą zdalnie obsługiwać petentów, więc zostaną na swoich stanowiskach.
Zobacz koniecznie: Koronawirus. Fatalna sytuacja w szkołach w Opolu! Co z nauką zdalną?
W przypadku opolskiego ratusza, żeby załatwić swoją sprawę, trzeba umówić się telefonicznie. Numery telefonów do poszczególnych wydziałów znajdziesz TUTAJ.
Podobnie sytuacja w urzędzie marszałkowskim. Urzędnicy przeszli na pracę zdalną już w poniedziałek 24 stycznia. - Z pracy zdalnej będą wyłączeni pracownicy realizujący zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej - powiadomił urząd.
W przypadku obu tych instytucji nowe rozwiązania wprowadzono do 28 lutego.