Akcja #CityWillWait przekształca się w #CityIsReady. Lista miast jest coraz dłuższa, w akcji bierze udział m.in. Warszawa, Gdańsk, Sopot, Poznań, Łódź, Kraków, czy Szczecin. I Opole. W stolicy województwa opolskiego właśnie dziś (1 czerwca) otwarto już Miejską Informację Turystyczną, Wieżę Piastowską i Zamek Górny.
Czytaj też: #CityWillWait. Opole wyzwało Kraków!
Pierwsze wyjazdy już przed nami
Z badań przeprowadzonych w kwietniu przez Polską Organizację Turystyczną (POT) wynika, że - pomimo wciąż obecnych ograniczeń - blisko 30 proc. Polaków deklaruje przynajmniej jeden wyjazd o charakterze turystycznym z przynajmniej jednym noclegiem w ciągu najbliższych tygodni.
- Gotowość do bezpiecznego przyjmowania turystów i gości oznacza być albo nie być dla wielu podmiotów branży turystycznej - czytamy w komunikacie Wydziału Promocji UMO.
Miasta gotowe na turystów. Promocja zmienia kierunek. Teraz liczy się "łono natury"
Tym razem nacisk zostanie położony na promocję już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu w miastach biorących udział w akcji. Przywołane na wstępie badania POT wskazują, że w najbliższym czasie dominować będzie zainteresowanie wypoczynkiem na łonie natury
- przekazuje Wydział Promocji.
W tym sensie przodują takie miasta jak np. Sopot, gdzie tereny zielone to blisko 60 proc. Poznań to 1/4 terenów, podobnie jest w Gdańsku. W Toruniu i Olsztynie jest to 30 procent, w Gdyni 47 procent, w Warszawie 42 procent.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express - KLIKNIJ tutaj!