Podsumowania roku 2020 pokazują, że marka Volvo, która nie odnotowała dużego spadku sprzedaży samochodów, idzie konsekwentnie w kierunku wytyczonym wiele lat temu - dbałości o środowisko naturalne przez dostosowanie się do przepisów emisji CO2. Od 2020 roku ich przekroczenie oznacza konieczność płacenia słonych kar.
Volvo Cars zmieściło się w wymaganych limitach. Nie byłoby to możliwe bez postawienia na technologiczną rewolucję już kilka lat temu. Począwszy od modelu XC90 drugiej generacji, Volvo zaczęło rezygnować z silników o pojemności większej niż dwa litry. To, co było szokiem w 2014 roku, dzisiaj okazuje się właściwie poczynionym założeniem. Rozwój hybryd plug-in od 2012 roku także się opłacił. Dzisiaj wszystkie modele Volvo są dostępne w wersji PHEV. Odważne odchodzenie od Diesla także budziło wiele komentarzy, ale w świetle nadchodzących norm emisji spalin to znowu wydaje się być kolejnym, logicznym krokiem. W 2020 roku klienci marki częściej decydowali się na wersje benzynowe i hybrydy, także te plug-in w porównaniu z rokiem poprzednim.
Teraz klienci Volvo mogą wybrać auto o tradycyjnym napędzie albo takie, które odzyskuje energię podczas hamowania i wspomaga konwencjonalny silnik (Mild-hybrid) lub jest doładowywane z gniazdka (Plug-in-hybrid). Volvo Cars dąży do tego, by hybrydy plug-in stanowiły w przyszłym roku 20% całkowitej sprzedaży.
Od października 2020 trwa produkcja pierwszego w pełni elektrycznego Volvo XCV40 Recharge. To pierwszy z kilku modeli elektrycznych. Dzięki tym autom Volvo zmniejszy emisję CO2 przypadającą na każdy samochód o 40% do 2025 roku.
W ciągu najbliższych pięciu lat Volvo Cars wprowadzi elektryczną odmianę każdego oferowanego modelu. Firma dąży do tego, by auta w pełni elektryczne stanowiły połowę jej sprzedaży już w 2025 roku. Drugą połowę będą stanowić hybrydy. Nazwa Recharge będzie zarezerwowana dla wszystkich aut ładowanych z gniazdka – tzw. pełnych elektryków oraz hybryd plug-in.
Wszystkie modele Volvo z napędem tradycyjnym i hybrydowym można testować w salonie INTER-CAR OPOLE. Dodatkowo do 20 lutego trwa kampania promocyjna. Oferta "Przedwiośnie" znajduje się na stronie salonu INTER-CAR OPOLE. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 661 540 700 lub 519 532 133.
Artykuł sponsorowany.