Buspas na ul. Warszawskiej rozpoczyna się około 150 metrów za skrzyżowaniem z ul. Krańcową - w miejscu, gdzie jezdnia rozszerza się do trzech pasów, a kończy przy skrzyżowaniu z ul. Świętego Michała.
- Nowością jest to, że po buspasie mogą poruszać się nie tylko autobusy transportu zbiorowego - mówi Agata Kaniewska, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Został on udostępniony także taksówkom, pojazdom policyjnym oraz pogotowia ratunkowego, nawet wówczas, gdy nie jadą na sygnale oraz motocyklom - wyjaśnia.
Na znaku oprócz powszechnie zrozumiałego napisu BUS, jest też napis DOP ze strzałką w prawą stronę oznaczający, że z buspasa mogą korzystać również kierowcy skręcający w prawo w osiedlowe uliczki.
- Trzeba zaznaczyć, że już od lat prawy pas, który obecnie stał się buspasem, służył głównie do obsługi ruchu lokalnego - zaznacza Agata Kaniewska.
Kolejne ulice, na których wyznaczony ma zostać buspas, to Mostowa i Garbary. Obecnie stojące tu w korkach autobusy notują duże, nawet kilkunastominutowe opóźnienia. Władze Poznania liczą, że wprowadzenie buspasa spowoduje skrócenie czasu przejazdu z aktualnych 20 do 10 minut.
Więcej o korzyściach wynikających z wyznaczania buspasów w miastach w materiale wideo:
Czytaj też: Kiedy powstanie druga część przejścia dla pieszych przy dworcu? [WIDEO]
Zobacz podsumowanie ostatniego tygodnia ESKA INFO: