Nowy samochody zastąpią stare pojazdy marki Lublin. - Argumentem koronnym, który niewątpliwie miał wpływ na podjęcie decyzji o zakupie pojazdów technicznych napędzanych gazem CNG były zapisy ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, obligujące przedsiębiorstwa działalności publicznej do wprowadzania oraz stopniowego zwiększania udziału pojazdów z napędami alternatywnymi w ogólnej liczbie taboru – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu poznańskiego MPK.
Samochody napędzane gazem ziemnym są bardziej ekologiczne - Jesteśmy dumni, że MPK Poznań, przedsiębiorstwo które łączy tradycję z nowoczesnym podejściem do transportu, wybrało naszą ofertę. IVECO rozwija technologię napędów gazem ziemnym już od 1996 roku i jest w tej dziedzinie niekwestionowanym liderem, oferując rozwiązania dla lekkich pojazdów dostawczych jak DAILY oraz dla transportu ciężkiego. Zalety IVECO DAILY Natural Power, to znacząco niższa emisja CO2, NOx i cząstek stałych w spalinach oraz zmniejszona głośność względem napędu diesla, a z drugiej strony większy zasięg i niższa cena niż aut elektrycznych- mówi Maciej Garstecki prezes firmy, która wyprodukowała samochody.
Dodajmy, że samochody trafiły do MPK w związku ze zmianą zapisów w ustawie o elektromobilności. Wymaga ona od przewoźnika 5% taboru napędzanego innym paliwem niż benzyna czy diesel.
Polecany artykuł: