- Wybudowanie trzech zintegrowanych węzłów przesiadkowych, które będą łączyły transport kolejowy, autobusowy, tramwajowy, samochodowy, motocyklowy, rowerowy i pieszy, umożliwi dogodną zmianę środka transportu - przekonują PIM.
Parkingi mają powstać przy rondzie Starołęka, przy ul. Biskupińskiej oraz przy ul. Św. Michała. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie podpisała już umowę z wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą projektu.
- Do zadań wykonawcy w każdej lokalizacji będą należały m.in. prace rozbiórkowe przygotowanie infrastruktury podziemnej oraz ułożenie nawierzchni. Powstaną ciągi pieszo-rowerowe umożliwiające dojście do miejsc parkingowych oraz jezdnie manewrowe na placu postojowym - dodają przedstawiciele PIM.
Tereny parkingowe zostaną ogrodzone, zamontowane zostanie oświetlenie i monitoring wizyjny. Powstaną kasy biletowe oraz terminale wjazdowe i wyjazdowe, opracowany i zainstalowany zostanie system informatyczny. Wykonawca wyposaży parkingi w automatyczne sanitariaty przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wiaty ze stojakami na rowery oraz elementy małej architektury.
Z nowych parkingów będzie można korzystać najpóźniej w październiku 2020 roku.