Tramwaj MPK Poznań / zdjęcie ilustracyjne

i

Autor: fot. MPK Poznań Tramwaj MPK Poznań / zdjęcie ilustracyjne

Latem w tramwajach działa ogrzewanie? „To wada konstrukcyjna pojazdów”

2017-06-04 17:40

Pasażerowie skarżą się, że gdy na termometrach słupek rtęci sięga trzydziestu stopni Celsjusza, w niektórych tramwajach motorniczowie włączają ogrzewanie. Reporterka Radia Eska poprosiła o wyjaśnienie tej sprawy przedstawicieli poznańskiego MPK.

„Temperatura na zewnątrz, w cieniu wynosi 28 stopni, a w kilku tramwajach można zauważyć, że włączone jest ogrzewanie. Czy to normalne? Dlaczego tak się dzieje” - taką wiadomość dostaliśmy od naszego czytelnika kilka dni temu.

Temat ten powraca jak bumerang co roku. Okazuje się, że motorniczowie wcale nie robią na złość pasażerom włączając ogrzewanie. W MPK dowiadujemy się, że owszem, z nawiewów leci ciepłe powietrze, ale spowodowane jest to wadą konstrukcyjną pojazdów.

- Po uruchomieniu silnika działają tak, że od dołu pojazdu nagrzewają się nagrzewnice. Tak działa ten silnik i rzeczywiście daje to wrażenie grzania – wyjaśnia reporterce Radia Eska, Katarzynie Walczak Iwona Gajdzińska z poznańskiego MPK.

Dobra informacja jest jednak taka, że stare tramwaje są systematycznie wycofywane. W ich miejsce pojawia się coraz więcej nowoczesnych pojazdów, wyposażonych w klimatyzację. - Wkrótce rozpoczną się dostawy pięćdziesięciu nowych tramwajów Moderusów Gamma. W tych tramwajach będzie klimatyzacja w całej przestrzeni pasażerskiej. Doskonała wentylacja znajduje się też w tramwajach w stu procentach niskopodłogowych typu Tramino, których mamy 45 – dodaje Gajdzińska.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki