25-letnia umowa ze spółdzielnią Universum wygasa w lipcu i już wiadomo, że nie zostanie przedłużona. W związku z tym od 3 lipca sprawy związane z funkcjonowaniem cmentarzy komunalnych w Poznaniu przejmie biuro administracji cmentarzy mieszczące się przy ul. 23 lutego 4/6. Pod tym adresem będzie można m.in. zarezerwować terminy pogrzebów, załatwić kwestie opłat za groby i prolongowanie terminu prawa do grobu. W mieszczącej się w biurze administracji cmentarzy filii Urzędu Stanu Cywilnego wydawane będą akty zgonu.
- Nowe zarządzenie Prezydenta Miasta Poznania nie zmienia aktualnie obowiązujących cen za udostępnienie miejsc grzebalnych na cmentarzach komunalnych. Są w nim wyszczególnione opłaty cmentarne, które nie były ujęte w starym zarządzeniu, a były pobierane były przez dotychczasowego zarządcę - Spółdzielnię Pracy Universum - wyjaśnia Ziemowit Borowczak, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Poznania.
Rozszerzenie katalogu opłat za pośrednictwem zarządzenia prezydenta jest konsekwencją przejęcia pełnego zarządzania cmentarzami przez Miasto.
- Do tej pory te opłaty, w takiej samej wysokości, były pobierane przez Universum - tłumaczy Ziemowit Borowczak i dodaje, że teraz wszystkie będą przeznaczane na utrzymanie cmentarzy komunalnych.
Akty zgonu będzie można uzyskać także w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Libelta 16/20. Opłatami cmentarnymi, rezerwacjami grobów oraz wydawaniem przepustek na wjazdy pojazdami zajmować się będą również biura cmentarzy, zlokalizowane przy wjazdach na nekropolie: na Miłostowie - od strony ul. Gnieźnieńskiej, na Junikowie - od strony ul. Grunwaldzkie- informuje biuro prasowe Urzędu Miasta.