Wartość wszystkich inwestycji, które otrzymały dofinansowanie z UE w wysokości 94 mln zł, wynosi aż 144 mln zł. Źródłem wsparcia jest Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
- To projekty z zakresu zeroemisyjnej mobilności – rozbudowa bezpiecznej infrastruktury ścieżek rowerowych i dostosowanych do tego węzłów przesiadkowych oraz tworzenie rezerwuarów wilgoci i zielonych przestrzeni w miejscach, w których żyjemy - precyzował podczas środowego (18 września 2024 r.) spotkania z samorządowcami wielkopolski marszałek Marek Woźniak.
Dziesiątki milionów zł na zeroemisyjną komunikację i małą retencję
Na potrzeby wartych ponad 43 mln zł dziesięciu projektów dotyczących miejskiej mobilności realizowanych na obszarze działania stowarzyszenia Metropolia Poznań przeznaczono łącznie 27 mln zł.
Z kolei na potrzeby ośmiu inwestycji z zakresu małej retencji przekazano 22,7 mln zł, przy łącznej wartości projektów sięgającej 37,8 mln zł.
- Wszystko, co robimy w kierunku ograniczenia negatywnych skutków aktywności człowieka, zasługuje na wsparcie. W naszej regionalnej skali to działania, które przyczyniają się do ograniczenia emisji gazów, a także zapobiegania wysuszaniu gleby - argumentował Marek Woźniak.
Na wartą ponad 30 mln zł budowę ścieżek rowerowych i punktów przesiadkowych przy stacjach kolejowych na terenie gminy Kościan tamtejszy samorząd uzyskał blisko 21 mln.
Z kolei gmina Czempiń, na wartą 22 mln zł budowę prawie 13 km ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, przejść dla pieszych w 30 lokalizacjach czy dziewięciu węzłów przesiadkowych zdobyła 15,3 mln zł dofinansowania.
Ciąg dalszy artykułu pod galerią: Powódź we Wrocławiu. Tak wygląda Odra w czwartek 19.09.2024
Powiat rawicki na wart blisko 8 mln zł projekt budowy infrastruktury rowerowej otrzymał 5,5 mln zł unijnego dofinansowania.
2 mln zł wsparcia na rozbudowę drogi powiatowej nr 3718P o szlak pieszo-rowerowy, uzyskał także powiat średzki.
Polecany artykuł: