W Dzień Dziecka rusza nowa usługa dla pasażerów MPK - teraz o wszystkich dłuższych wstrzymaniach ruchu poznaniacy będą informowani SMS-em. Wystarczy zarejestrować się do bazy użytkowników systemu, wysyłając wiadomość pod numer 4320 z hasłem MPK. W odpowiedzi otrzymamy „MPK – dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny”.
- Pamiętają Państwo wybuch gazu na Jana Pawła II w październiku ubiegłego roku? Przez wiele godzin nie było tam komunikacji tramwajowej. Podobnie było na Głogowskiej u zbiegu z ulicą Śniadeckich, gdy doszło do awarii wodociągowej - czytamy na stronie MPK. - Od 1 czerwca tego roku o każdym takim poważnym przypadku będziemy powiadamiać naszych pasażerów wysyłając do nich SMS-y - informuje MPK.
Korzystanie z nowej usługi MPK jest dla użytkowników bezpłatne. Jedyny koszt, który będziemy musieli ponieść to koszt naszego pierwszego SMS-a rejestracyjnego zgodny z taryfą operatora. Za każdego SMS-a wysyłanego do użytkownika płacić będzie miasto.
Wysyłanie powiadomień o utrudnieniach w komunikacji przeprowadzane będzie pilotażowo od 1 czerwca do 31 lipca przez MPK Poznań Sp. z o.o. i Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania.