Latem Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne testowało system ostrzegania pasażerów o utrudnieniach w komunikacji za pomocą SMS-ów. Od nowego roku usługa ta zostaje na stałe - poznaniacy będą mogli otrzymywać wiadomości na swoje telefony, z których dowiedzą się o wstrzymaniu funkcjonowania transportu zbiorowego, które potrwa dłużej niż godzinę.
- Analizy prowadzone w czerwcu i lipcu 2015 pokazały, że powiadamianie o utrudnieniach za pomocą SMS dobrze spełnia swoje zadanie. Do podróżnych trafiło w tym czasie kilkanaście tysięcy wiadomości, dzięki czemu mogli na bieżąco podjąć decyzję o skorzystaniu z innej drogi albo środka transportu - informuje MPK.
Usługa jest bezpłatna. Mieszkańcy Poznania, którzy będą chcieli z niej korzystać muszą zapłacić jedynie za koszt pierwszego SMS-a rejestracyjnego, zgodnie z taryfą operatora. Za każdego kolejnego SMS-a wysyłanego do użytkownika płacić będzie MPK Poznań.
Aby uruchomić usługę, wystarczy zarejestrować się do bazy użytkowników systemu, wysyłając wiadomość pod numer 4320 z hasłem MPK. W odpowiedzi otrzymamy „MPK – dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny”.
Jak zapewniają służby, informacje o utrudnieniach nadal pojawiać się będą poprzez tradycyjne kanały komunikacyjne, jak ogłoszenia na przystankach oraz w pojazdach MPK. O utrudnieniach możemy przeczytać także na stronie internetowej czy fanpage'u na Facebooku.
Skorzystacie z nowej usługi? Piszcie, jak się sprawdza!