- Silna rozbudowa Marcelina oraz stale przybywająca liczba mieszkańców i pracowników biurowców, powoduje konieczność zwiększenia oferty komunikacyjnej dla tego rejonu - przekazał Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Takie samo zdanie ma prezydent miasta, Jacek Jaśkowiak.
Wykonawca będzie musiał szczegółowo przeanalizować możliwości połączenia Marcelina z centrum Poznania, przy czym zakładane jest włączenie projektowanego torowiska w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Następnie trasa będzie przebiegała ulicami Grochowską i Marcelińską, aż do skrzyżowania z ulicą Bułgarską.
Polecany artykuł:
Dwa warianty
Jeden wariant zakłada trasę tramwajową przebiegającą ulicą Marcelińską do ulicy Wałbrzyskiej, gdzie znajdowałaby się tzw. końcówka czołowa. Drugi natomiast zakłada przebieg trasy ulicami Bułgarską i Łubieńskiej do ulicy Kolorowej, z pętlą uliczną przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowanym węzłem przesiadkowym tramwaj-autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (dzisiejszy przystanek "Ognik").
Wykonawca ma uwzględnić w opracowaniu korektę lub budowę nowego układu drogowego (w tym ciągów pieszych i rowerowych), a także "dowiązanie" trasy do istniejącego otoczenia transportowego i urbanistycznego. Będzie też musiał zwrócić szczególną uwagę na to, aby przesiadki odbywały się w miarę możliwości w oparciu o zasadę "drzwi w drzwi" oraz uwzględnić takie ułatwienia komunikacyjne, jak parkingi typu "Bike & Ride, czy miejsca "Kiss & Ride".
Trasa tramwajowa na Marcelin będzie mogła powstać przy wsparciu podmiotów prywatnych. Kiedy to nastąpi? Na razie nie wiadomo.
CZYTAJ TEŻ:
>> Poznań: Komunikacja miejska w Boże Ciało
>> Nietypowa interwencja Eko Patrolu. Ratowali nietoperza uwięzionego na kaktusie! [ZDJĘCIA]