Nowe logo Poznania idzie w niepamięć? Zniknęło z oficjalnej strony miasta
Litera "P" i kolor zielony - to motywy przewodnie nowego logo Poznania, które zostało zaprezentowane w środę, 15 maja. Miasto będzie je promować hasłem "Jesteś u siebie", w czym ma ponadto pomóc towarzysząca całemu przedsięwzięciu strategia marki. Poznań ma być kojarzony z miastem, które jest "przyjazne wszystkim, pełnym życzliwości i szacunku", przekonuje prezydent Jacek Jaśkowiak.
- Takie, które jest domem dla każdego człowieka, bez względu na pochodzenie, wiek, orientację seksualną, stopień sprawności czy przekonania. Jesteśmy dumni z naszej tysiącletniej historii i odważnie patrzymy w przyszłość - dlatego nadszedł czas na zmiany. Chcemy, by nowa identyfikacja wizualna łączyła wielowiekową tradycję Poznania z wizerunkiem nowoczesnego miasta, jakie wspólnie tworzymy - dodawał w maju włodarz miasta cytowany przez stronę poznan.pl.
Kontrowersyjne logo trafiło do kosza?
W poniedziałek, 5 sierpnia na oficjalnym profilu miasta Poznania na Facebooku dokonano znaczącej zmiany. Jak zauważył "Głos Wielkopolski", zamiast kontrowersyjnego logotypu, pojawił się herb miasta. Czy oznacza to definitywne pożegnanie z nowym logotypem?
- Jeszcze do końca sierpnia logotyp "Jesteś u siebie" obowiązuje, chociażby przy koncertach "Na falach", ale oczywiście logotypem obowiązującym jest wszystkim dobrze znany Poznań z gwiazdką - powiedział w rozmowie z dziennikarzem Radia Poznań Dyrektor Gabinetu Prezydenta Poznania, Patryk Pawełczak. Dodał także, że przedstawiony w maju znak był jedynie propozycją, a ostateczna decyzja zostanie podjęta we wrześniu, po powrocie rady miasta.