ul. Garbary

i

Autor: www.wikipedia.org ul. Garbary

Od tej decyzji zależy przyszłość drugiej części trasy tramwajowej na Naramowice

2019-02-25 17:08

Poznańskie Inwestycje Miejskie złożyły wniosek w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu o wydanie decyzji środowiskowych.   

Chodzi o odcinek między skrzyżowaniem Garbary/Estkowskiego i pętlą Wilczak. Zgodnie z zapowiedzą Poznańskie Inwestycje Miejskie złożyły wniosek w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji drugiego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Ta wskaże, w jaki sposób prowadzić inwestycję, by jej wpływ na stan środowiska był jak najmniejszy. 

- Określi m.in. parametry torowiska, aby nie wywoływało nadmiernego hałasu lub wibracji. To również kwestia prędkości przejazdowej zarówno tramwajów jak i samochodów- mówi kierownik projektu Gerard Masłowski. 

Decyzja powinna zostać wydana pod koniec tego lub na początku przyszłego roku.

- Planuje się, torowisko tramwajowe przebiegać będzie pod wiaduktem kolejowym Poznań Garbary,  gdzie znajdzie się przystanek tramwajowo-autobusowy, który będzie pełnił funkcję węzła przesiadkowego w pełnym tego słowa znaczeniu. W tym miejscu będzie można korzystać nie tylko z komunikacji tramwajowej i autobusowej, lecz również z kolejowej i rowerowej. W pobliżu powstaną miejsca postojowe dla samochodów i rowerów - informuje PIM. 

Budowa trasy tramwajowej między skrzyżowaniem Garbary/Estkowskiego i pętlą Wilczak powinna się rozpocząć w 2021 roku i potrwać 2,5 roku.

CZYTAJ TEŻ:

>> Leszno: Szpitalną salę zamienił na więzienie. Pijany pacjent - podpalacz trafił za kratki!

>> Kolejny milioner z Wielkopolski! Szóstka padła w Słupi Wielkiej

ZOBACZ WIDEO:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki