Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie rozstrzygnęły przetarg, w którym podpoznańska firma Solaris była jedynym oferentem. Chodzi o 130 autobusów przegubowych Solaris Urbino Electric 18. Jak podaje serwis transport-publiczny.pl, przetarg rozpisany kilka miesięcy temu jest największym przetargiem na autobusy elektryczne w Europie i jednym z największych jednorazowych zamówień autobusowych. Warszawa była gotowa wydać na pojazdy 432 mln zł brutto. Solaris zaoferował 399,5 mln zł.
Oferta Solarisa uzyskała 96,15 punktu na 100 możliwych. Producent z Bolechowa stracił, bo zaoferował większą pojemność, ale też nieco inne rozwiązania klimatyzacyjne i grzewcze, niż te które preferowały MZA.
Autobusy mają być dostarczane do Warszawy najprawdopodobniej między listopadem 2019r. a listopadem 2020r. w transzach po 10 pojazdów. Dokładny harmonogram zostanie ustalony przy okazji podpisywania umowy. Producent musi mieć minimum 45 tygodni na przygotowanie pierwszej dostawy.
Równolegle do tego zamówienia MZA rozstrzyga przetarg na dostawę infrastruktury do ładowania przegubowych elektrobusów. Chodzi zarówno o ładowarki zajezdniowe, jak i szybkie ładowarki miejskie. W tym przypadku oferty zostaną otwarte 8 kwietnia.
Solaris na razie nie komentuje sukcesu. Spółka przyjęła, że informuje o wygranych przetargach dopiero, kiedy ma już podpisaną umowę.
Przypomnijmy, że w minionym roku Solaris zmienił właściciela. Wszystkie udziały jednego z europejskich liderów w zakresie produkcji autobusów, trolejbusów i tramwajów przejęła, notowana na hiszpańskiej giełdzie, grupa CAF.