Pasażerowie będą odpowiadać na różne pytania, wszystko ma związek z poprawieniem jakości usług komunikacji miejskiej.
- Jeżeli chodzi o tabor, czystość tego taboru, infrastruktura, która się w nich znajduje- czyli np. czytniki, kasowniki do biletów. Także to co się znajduje na przystankach, czy jest wiata czy jej nie ma, czy są poprawnie wywieszone rozkłady jazdy- mówi Bartosz Trzebiatowski z ZTMu.
W tym roku po raz pierwszy pasażerowie odpowiedzą też na pytania dotyczące przesiadek. Ma na nie odpowiedzieć blisko 30 tysięcy ankietowanych.
- Czy mają łatwość w przesiadaniu się, z której na którą linię się najczęściej przesiadają i w jaki sposób możemy wprowadzić zmiany żeby to poprawić- dodaje Trzebiatowski.
Dzięki takim badaniom, min. zmieniono wizerunek strony internetowej ZTMu, otworzono nowy punk obsługi klienta pod Kaponierą czy wydłużono bezpłatny czas jazdy rowerem miejskim dla posiadaczy PEKI. Badanie zostaną przeprowadzone w październiku.