Punkt sprzedaży biletów komunikacji miejskiej działał pod rondem Kaponiera jeszcze przed remontem i już wtedy należał do jednych z najpopularniejszych w Poznaniu. Na początku każdego miesiąca można było przed nim spotkać sporą kolejkę osób chcących doładować swój bilet miesięczny.
W trakcie trwającego 5 lat remontu zdążył się zmienić cały system doładowywania sieciówek. Kartę PEKA można doładować sobie samemu w domu przez Internet lub w wielu kioskach i sklepach. Mimo to okazało się, że Punkt Obsługi Klienta pod Kaponierą jest potrzebny. Otwarto go w poniedziałek, 24 października. Znajduje się na poziomie -1 naprzeciwko wejścia od strony ul. Zwierzynieckiej.
- Pierwszy klient odwiedził nowy Punkt Obsługi Klienta w poniedziałek, kilka minut po godzinie 6.00. Kupił bilet trasowany do 6 przystanków – informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
W punkcie pod Kaponierą można nie tylko doładować kartę PEKA i kupić bilety jednorazowe, ale też m.in.:
- złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA,
- odebrać imienną kartę PEKA,
- kupić kartę PEKA na okaziciela,
- zapisać uprawnienie do ulgi na imiennej karcie PEKA,
- zapłacić opłatę dodatkową,
- uzyskać informację o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym miasta, systemie PEKA, objazdach, promocjach biletowych,
POK Kaponiera – tak jak pozostałe punkty ZTM - jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 20.00.