Przebudowany zostanie cały odcinek torowiska na Trasie Kórnickiej.

i

Autor: wizualizacja/Urząd Miasta Poznania Przebudowany zostanie cały odcinek torowiska na Trasie Kórnickiej.

Poznań dostał 100 milionów na nowe tramwaje na Naramowice i trasy tramwajowe

2017-06-29 19:08

Dzięki otrzymaniu środków unijnych Poznań będzie stać na budowę nowej trasy tramwajowej na ul. Unii Lubelskiej, przebudowę torowiska pomiędzy ul. Kórnicką a rondem Żegrze oraz zakup nowych tramwajów, m.in. tych, które będą kursować nową trasą na Naramowice.

Umowy o dofinansowanie poznańskich projektów inwestycyjnych zostały podpisane w środę w siedzibie Ministerstwa Rozwoju. Pierwsza dotyczy projektu przebudowy trasy tramwajowej Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej.

W sumie Poznań otrzymał blisko 57 mln zł dofinansowania tej inwestycji, czyli niemal 1/3 jej całkowitych kosztów. Prace mają rozpocząć się jeszcze w tym roku i potrwają do 2022 r. W ramach tego projektu przebudowane zostanie torowisko tramwajowe na odcinku od przystanku „Kórnicka” do os. Lecha oraz od os. Lecha do ronda Żegrze. To konieczność, bo jest ono w bardzo złym stanie. Dodatkowo powstanie ok. 800-metrowy odcinek nowej trasy tramwajowej, łączącej rondo Żegrze z nową pętlą przy ul. Unii Lubelskiej, która służyć będzie zarówno obsłudze taboru tramwajowego jak i autobusów.

- Budowa nowego odcinka trasy lepiej skomunikuje z resztą miasta duże osiedla przy ul. Falistej i Unii Lubelskiej. Liczymy na to, że dzięki niemu więcej osób będzie chciało korzystać z transportu publicznego. Ważne jest również to, że za sprawą realizacji tego projektu zwiększy się atrakcyjność terenów inwestycyjnych w tym rejonie - podkreśla prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

Przebudowane zostaną stare przystanki, powstaną nowe. W obu wypadkach będą one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Sukcesem zakończyły się też starania poznańskiego MPK o dofinansowanie zakupu 60 nowych tramwajów. Wśród nich jest 20 tramwajów dwukierunkowych, które kursować będą głównie na planowanej trasie na Naramowice.

- Wśród dziś podpisywanych umów nasz projekt jest największy. Jego łączna wartość to 450,30 mln zł. Unijne dofinansowanie wynosi natomiast 50 mln zł. Nie ukrywam, że liczymy na zwiększenie tego poziomu w przyszłości, o co będziemy zabiegać - mówi Wojciech Tulibacki prezes zarządu MPK Poznań Sp. z o.o.

Nowe tramwaje mają trafić do Poznania w latach 2018-2019.

Czytaj też: Są już znane lokalizacje przystanków na trasie tramwajowej na Naramowice

Zobacz podsumowanie ostatniego tygodnia ESKA INFO:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki