Poznań. Jakie tramwaje pojadą na Naramowice? Jest decyzja!

i

Autor: ZTM Poznań Poznań. Jakie tramwaje pojadą na Naramowice? Jest decyzja!

Poznań. Jakie tramwaje pojadą na Naramowice? Jest decyzja!

2022-01-04 18:55

Jakie tramwaje pojadą na Naramowice? To pytanie coraz częściej zadawali sobie mieszkańcy tej części Poznania. Zarząd Transportu Miejskiego przeanalizował wiele dokumentów i podjął decyzję dotyczącą tramwajów na Naramowice oraz tras autobusowych, które tam występują.

Otwarcie całej trasy tramwajowej na Naramowice coraz bliżej. W związku z tym Zarząd transportu Miejskiego na podstawie wnikliwych analiz, poprzedzonych zebraniem opinii rad osiedli ze znacznego obszaru miasta Poznania, zaproponował ostateczny układ tras komunikacji miejskiej po otwarciu całej trasy tramwajowej na Naramowice. Na te informacje bardzo długo czekali mieszkańcy Poznania.

Poznań. Jakie tramwaje pojadą na Naramowice?

Nowa trasa tramwajowa połączy pętlę Wilczak z przystankiem Błażeja, biegnąc wzdłuż ulicy Naramowickiej oraz al. Praw Kobiet. ZTM Poznań zaproponował, że po oddaniu całej trasy Wilczak - Błażeja na trasie będą kursować dwie linie tramwajowej. Do obsługującej już otwarty fragment trasy linii nr 3 (obecnie na trasie do przystanku Naramowicka/Lechicka) dołączy linia nr 10.

Czytaj też: Trasa PST zostanie zamknięta! To sparaliżuje komunikację w Poznaniu?

Duże zmiany w komunikacji autobusowej

Z dużymi zmianami muszą liczyć się mieszkańcy, którzy częściej korzystają z komunikacji autobusowej. Linia 151 już nie będzie funkcjonować. Zostanie ona zastąpiona linią numer 169, która ma być wydłużona do pętli na Osiedlu Sobieskiego.

W komunikacie ZTM czytamy, że "aby ułatwić dojazd z Naramowic do ulicy Garbary, po udrożnieniu ulicy Naramowickiej ponownie zostanie uruchomiona linię nr 147 na trasie z ulicy Boranta do Małych Garbar". ZTM podkreśla, że priorytetem jest utrzymanie szybkiego połączenia do Małych Garbar, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu trasy tramwajowej. - Proponowana wersja to obecnie najlepsze z możliwych rozwiązań. Kładziemy nacisk na podróże tramwajem, przy jednoczesnym zachowaniu dogodnego dojazdu autobusem z Wilczaka do Małych Garbar - wyjaśnia Jan Gosiewski dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. Po otwarciu całej trasy tramwajowej do przystanku "Błażeja" zlikwidowana zostanie także linia numer 144, która była utworzona w celu poprawy dojazdu mieszkańców Naramowic do tramwajów na PST na czas budowy.

Wiele na to wskazuje, że cały odcinek na Naramowice zostanie oddany do użytku w drugiej połowie 2022 roku. To jest pierwszy etap rozbudowy infrastruktury tramwajowej w tym rejonie miasta. W dalszej kolejności planowana jest budowa linii od pętli Wilczak do Małych Garbar przez ulicę Szelągowską.

Nie wszyscy są zadowoleni

Przedstawiciele Rady Osiedla Stare Winogrady nie są do końca zadowoleni z informacji przekazanych przez ZTM Poznań. - Z przykrością informujemy że, w ogłoszonym planie, nie został uwzględniony żaden z naszych głównych postulatów - przekazali. Zależało im na utrzymaniu linii autobusowej numer 151, a także wydłużeniu linii numer 3 do innego przystanku końcowego niż położony w centrum miasta Plac Wielkopolski oraz skierowaniu do przystanku "Błażeja" zupełnie nowej linii, która bedzie przebiegać w okolicach dworca Poznań Główny.

Sonda
Czy dwie linie na Naramowice wystarczą?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają