Nie wiadomo jeszcze jaki numer będzie miała nowa trasa

i

Autor: fot. Leinad/ CC-BY.SA 3.0 Nie wiadomo jeszcze jaki numer będzie miała nowa trasa

Poznań: Powstaje nowa linia tramwajowa z pętlą na ulicy Falistej. Kiedy przejedziemy się nową bimbą?

2015-08-20 10:29

Władze miasta planują zbudować nową linię tramwajową w Poznaniu. Trasa będzie prowadziła od ronda Żegrze przez ulicę Unii Lubelskiej z pętlą na ulicy Falistej. Kiedy możemy się spodziewać nowego tramwaju? 

Wiemy już, gdzie poprowadzi nowa trasa tramwajowa w Poznaniu! Dodatkowa linia będzie łączyła rondo Żegrze z Unią Lubelską. Odcinek będzie miał około czterech kilometrów. Skorzystają na nim mieszkańcy, lecz nie tylko. Budżet miasta na tym nie ucierpi - wręcz przeciwnie, zyska!

Skrócona linia numer 5

Budowa nowego odcinka jest z pewnością udogodnieniem dla mieszkańców miasta. Jednak pozwoli także na spore oszczędności. Powstanie nowej trasy pozwoli na skrócenie  linii numer 5 o odcinek, na którym obłożenie pasażerów jest i tak niewielkie. Dzięki temu miasto zyska 675 tysięcy złotych rocznie.

Kolejne dodatkowe fundusze przyniesie reorganizacja układu pozostałych linii tramwajowych, kursujących na Starołękę. Oszczędności, oszczędnościami. Miekszańcy tej części Poznania będą mogli w końcu wygodnie dojechać do centrum!

- Budowa odcinka od ronda Żegrze do ulicy Unii Lubelskiej zapewni bezpośrednie połączenie tramwajowe dużemu osiedlu przy ul. Falistej i ul. Unii Lubelskiej, które jest obecnie słabo skomunikowane z resztą miasta - wyjaśnia Jan Gosiewski, kierownik oddziału projektów Wydziału Transportu i Zieleni UMP.

Zabudowa mieszkaniowa wokół nowej trasy

Nowa trasa to także nowe inwestycje - władze planują uruchomienie terenów inwestycyjnych, ponieważ wokół odcinka rozciąga się obszar przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową.  Inwestycja ma zapobiec utrudnieniom komunikacyjnym, ponieważ najpierw powstanie linia tramwajowa, a później zabudowa mieszkaniowa, odwrotnie jak na Naramowicach.

- Nie chcemy popełnić takich błędów jak przy budowie zajezdni na Franowie, kiedy nie pomyślano o Folwarcznej, czy osiedli na Naramowicach, gdzie najpierw powstała zabudowa mieszkaniowa, a później dopiero zaczęto myśleć o transporcie - komentuje Maciej Wudarski

Koszt budowy nowego torowiska to około 10 milionów. Miasto stara się aby ten projekt był dofinansowany z Uni Europejskiej. Nowej lini tramwajowej możemy spodziewać się najwcześniej za 4 lata.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki