Wiemy już, gdzie poprowadzi nowa trasa tramwajowa w Poznaniu! Dodatkowa linia będzie łączyła rondo Żegrze z Unią Lubelską. Odcinek będzie miał około czterech kilometrów. Skorzystają na nim mieszkańcy, lecz nie tylko. Budżet miasta na tym nie ucierpi - wręcz przeciwnie, zyska!
Skrócona linia numer 5
Budowa nowego odcinka jest z pewnością udogodnieniem dla mieszkańców miasta. Jednak pozwoli także na spore oszczędności. Powstanie nowej trasy pozwoli na skrócenie linii numer 5 o odcinek, na którym obłożenie pasażerów jest i tak niewielkie. Dzięki temu miasto zyska 675 tysięcy złotych rocznie.
Polecany artykuł:
Kolejne dodatkowe fundusze przyniesie reorganizacja układu pozostałych linii tramwajowych, kursujących na Starołękę. Oszczędności, oszczędnościami. Miekszańcy tej części Poznania będą mogli w końcu wygodnie dojechać do centrum!
- Budowa odcinka od ronda Żegrze do ulicy Unii Lubelskiej zapewni bezpośrednie połączenie tramwajowe dużemu osiedlu przy ul. Falistej i ul. Unii Lubelskiej, które jest obecnie słabo skomunikowane z resztą miasta - wyjaśnia Jan Gosiewski, kierownik oddziału projektów Wydziału Transportu i Zieleni UMP.
Zabudowa mieszkaniowa wokół nowej trasy
Nowa trasa to także nowe inwestycje - władze planują uruchomienie terenów inwestycyjnych, ponieważ wokół odcinka rozciąga się obszar przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową. Inwestycja ma zapobiec utrudnieniom komunikacyjnym, ponieważ najpierw powstanie linia tramwajowa, a później zabudowa mieszkaniowa, odwrotnie jak na Naramowicach.
- Nie chcemy popełnić takich błędów jak przy budowie zajezdni na Franowie, kiedy nie pomyślano o Folwarcznej, czy osiedli na Naramowicach, gdzie najpierw powstała zabudowa mieszkaniowa, a później dopiero zaczęto myśleć o transporcie - komentuje Maciej Wudarski
Koszt budowy nowego torowiska to około 10 milionów. Miasto stara się aby ten projekt był dofinansowany z Uni Europejskiej. Nowej lini tramwajowej możemy spodziewać się najwcześniej za 4 lata.