Na razie te autobusy będzie można spotkać na linii 163 i 190. - Dominującym trendem w dzisiejszej motoryzacji jest elektromobilność jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza - mówi Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK.
- Co prawda od dawna kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin, ale chcemy być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które dotrą do nas niebawem, ale uważnie przyglądamy się temu co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych - dodaje Tulibacki.
Testowany autobus ma 82 miejsca dla pasażerów, ładowarki USB, systemy bezpieczeństwa ESP, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układ rekuperacji. Magazyn energii stanowią w nim baterie NMC o pojemności 243 kWh, firmy AKASOL, z układem chłodzenia. Zastosowano w eCitaro ładowanie typu plug-in. System sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem pracuje w trybie w pełni zautomatyzowanym "całość zarządzana jest przez "inteligentny thermomanagement".
- Nasz autobus przeszedł wielomiesięczne testy związanie z zarządzeniem termiką i zużyciem energii w najbardziej surowych warunkach klimatycznych - mówi Alexander Skrzypczak, menedżer ds. kluczowych klientów w firmie EvoBus Polska. - Od Hiszpanii po Finlandię gdzie temperatury osiągały skrajne wartości, od +35 stopni do -10. Temperatura komfortu w przestrzeni pasażerskiej dobierana jest przez algorytm w zależności od temperatury zewnętrznej, a siła nadmuchu powietrza dostosowana jest do liczby pasażerów i stanu załadowania autobusu.
Spotkaliście już elektryczny autobus na ulicach Poznania? Jakie macie wrażenia? Podzielicie się z nami w komentarzach!