Poznański Rower Miejski

i

Autor: Archiwum serwisu Poznański Rower Miejski

Przebita dętka, zerwany łańcuch, problemy z wypożyczeniem. Jak działają rowery miejskie?

2018-06-01 15:10

Poznański Rower Miejski, mimo coraz większej popularności, nie zawsze działa jak powinien. System PRM to obecnie ponad 100 stacji i 1200 rowerów.  

Wzrost liczby stacji i rowerów, to także częstsze problemy. Mimo, że reklamacji nie ma nad wyraz wielu, to system nie zawsze działa jak powinien. Użytkownicy jednośladów wskazują najczęstsze problemy, z którymi mają do czynienia.

- Bardzo często zdarza się, że ręczne hamulce nie działają- mówi Tomek. Problemy z czasem przejazdu, niejednokrotnie musiałam dopłacać i to nie z mojej winy, ale najczęstszy problem mam ze zdjęciem blokady, albo założeniem jej w innym punkcie- tłumaczy Iwona, która korzysta regularnie z miejskich rowerów. - Zdarzało się tak, że rower oddałem po 10 minutach, a opłatę naliczało mi dalej po 3 godzinach- dodaje Natalia. 

System szwankuje najczęściej, kiedy przy jednej stacji znajduje się dużo rowerów. Zarząd Transportu Miejskiego przyznaje, że monitoruje na bieżąco jakość miejskich jednośladów.

- Przy takiej eksploatacji roweru miejskiego jaka występuje, pewne usterki są rzeczą naturalną. My bardzo gorąco prosimy o to, aby użytkownicy sami zgłaszali informację o defektach. My przez cały czas monitorujemy system- mówi Agnieszka Smogulecka z ZTMu.

Przypomnijmy, że system Poznańskiego Roweru Miejskiego to ponad 100 stacji i 1200 jednośladów. W maju pobito kolejny rekord, w ciągu miesiąca poznaniacy wypożyczali miejskie rowery blisko 300 tysięcy razy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki