Przez ostatnie 5 miesięcy poznaniacy mogli obserwować trwające prace modernizacyjne w galerii Poznań City Center. Obiekt, który otwarto pod koniec października 2013 r., obecnie jest już przebudowywany.
Już w sierpniu będzie gotowa nowa, aluminiowo-szklana elewacja. Pojawią się także dodatkowe okna, które jednocześnie staną się elementem dekoracyjnym sklepu nowego najemcy. Dzięki niej pojawi się kolejne miejsce widokowe oraz przestrzeń relaksu i odpoczynku z dostępem do światła dziennego, a pasaże handlowe staną się lepiej doświetlone.
Ostatnie miesiące to również prace mające na celu poprawę wentylacji w Poznań City Center, która ma zapewnić więcej świeżego powietrza, stałą temperaturę i odpowiedni pozom wilgotności. To właśnie z powodu montażu na budynku 7 nowych central wentylacyjnych wraz z agregatami w czerwcu przed galerią można było zobaczyć największy w Polsce dźwig kołowy.
Zmieni się także wystrój pasaży, dla których inspiracją były modowe ulice Sztokholmu i Mediolanu. Stonowana kolorystyka, nawiązująca do kolorów ziemi ma pozytywnie wpływać na nastrój i komfort klientów podobnie jak wygodne sofy i ławki wyposażone w gniazda USB oraz gniazdka elektryczne.
- Zmiany zachodzące w PCC są odpowiedzią na potrzeby naszych klientów oraz osób korzystających z dworców PKP i autobusowego – wyjaśnia Norbert Fijałkowski, dyrektor Poznań City Center. - Cały proces modernizacji, kosztujący 128 mln zł, zwiększy nie tylko komfort zakupów, ale pozwoli również na łatwiejsze poruszanie się pomiędzy centrum, a dworcami – dodaje.
Dodatkowo zmianie ulegną bowiem także znaki lokalizacyjne, pomagające znaleźć poszczególne miejsca (parking, food court, toalety) oraz parkomaty. Nowe, czytelniejsze i bardziej wyraziste tablice pojawią się również w miejscach łączących PCC z dworcem PKP i autobusowym. Główna rotunda centrum zyska nie tylko nowy wygląd, ale również dodatkowy okrągły ekran LED. Pod koniec sierpnia zostaną uruchomione także dodatkowe schody ruchome w nowej lokalizacji.
Norbert Fijałkowski zapewnia, że Poznań City Center notuje coraz więcej klientów, co przekłada się na obroty wśród najemców.
- Drugi kwartał 2016 r. to dla PCC czas rozwoju na wielu płaszczyznach. Oprócz modernizacji, której efekty będą widoczne już niebawem, nasze centrum może pochwalić się dwucyfrowym wzrostem odwiedzalności – mówi dyrektor galerii. - Dodatkowo najemcy odnotowali 10-procentowy wzrost obrotów, co jest oznaką, że Poznań City Center stało się jednym z ulubionych miejsc spędzania czasu i robienia zakupów przez poznaniaków – dodaje.
Już pod koniec września w centrum ma się pojawić dom modowy Peek & Cloppenburg, w którym na 4500 m kw. zagoszczą marki Premium: Armani, Boss, Burberry, Calvin Klein, Christian Berg, Diesel, DKNY, Galliano, Givenchy, Guess, Tommy Hilfiger, JOOP!, Just Cavalli, Liu Jo, Marc Jacobs, Max Mara, Pinko, Polo Ralph Lauren, czy Versace. Będzie to największy modowy najemca na terenie PCC, dlatego też do jego potrzeb dopasowywana jest powierzchnia całego centrum.