Z roku na rok Poznań inwestuje coraz większe środki finansowe na odnowienie torowisk tramwajowych. Dla porównania w 2014 r. na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej przeznaczono 2,9 mln zł, w 2015 r. było to 13 mln zł, w 2016 r. – 22 mln zł, a w 2017 r. na odnowę torowisk i infrastruktury energetycznej zarezerwowano w budżecie aż 24 mln zł.
Pierwszy z przewidzianych na ten rok remontów rozpocznie się już w połowie marca na skrzyżowaniu ul. Fredry i Mielżyńskiego oraz placu Wielkopolskim. Następnie odnowione zostaną także m.in. fragmenty torowisk na ul. Królowej Jadwigi, 28 Czerwca 1956r., Dąbrowskiego (po otwarciu dla ruchu tramwajowego ulic Zwierzynieckiej i Kraszewskiego), a także węzeł Bałtyk.
Polecany artykuł:
- Zaplanowane prace remontowe oraz modernizacyjne mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania komunikacji zbiorowej. Zostały zaplanowane tak, aby były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego - mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
W miarę możliwości, w jednym terminie będą wykonywane wszystkie prace mające wpływ na funkcjonowanie komunikacji na jednej trasie. Tak będzie m.in. w przypadku prac na trasie na do pętli na ul. Połabskiej, czy też na ul. Królowej Jadwigi. Dodatkowo, w trakcie zamknięcia Królowej Jadwigi, na Górnej Widzie wykonane zostaną przystanki wiedeńskie „Różana” (w obu kierunkach).
Plan wszystkich zaplanowanych remontów na 2017 r. znajdziecie w poniższej galerii: