Już kilka lat temu pojawiła się koncepcja połączenia. Jednak kluczowa w tej sprawie jest ocena śluzy, która powstała ponad 170 lat temu.
- Firma przygotowująca ekspertyzę musi sprawdzić czy zapisy w dokumentacji pokrywają się z tym, jak śluza wygląda w rzeczywistości. Zdarzają się bowiem przypadki, że to, co mamy w papierach, nie pokrywa się ze stanem faktycznym budowli. Trzeba również ocenić stan techniczny, ponieważ jest to ekspertyza prowadzona pod kątem przerobienia śluzy na tunel pieszo-rowerowy - tłumaczy Radosław Siwek, kierownik projektu.
Polecany artykuł:
Dzięki takiemu połączeniu piesi i rowerzyści mogliby poruszać się między Wartostradą, a Jeziorem Maltańskim pod ulicą Jana Pawła II. Ekspertyza śluzy pozwoli oszacować koszt tej inwestycji.
- Ekspertyza pomoże odpowiedzieć na pytanie, czy zabytkowy obiekt może bezpiecznie i w sposób zgodny ze standardami zostać włączony w przebieg ścieżki pieszo-rowerowej. Dowiemy się, czy i jakim kosztem w zasypanym przed laty południowym przepuście Śluzy Cybińskiej będzie można poprowadzić ścieżkę, łączącą bezkolizyjnie tereny nadwarciańskie z Jeziorem Maltańskim. Przedstawiciele przygotowującej ekspertyzę firmy przeprowadzili już wizję lokalną we wnętrzu zabytkowego obiektu.- informuje PIM.
Zobacz także: Poznań: Zamknięty przejazd kolejowy. Spore zmiany w kursowaniu autobusów
Wyniki ekspertyzy poznamy pod koniec lipca.