Nowa kampania, powstała z myślą o tych, którzy do muzeów zaglądają raczej rzadko. W spotach widzimy m.in. barczystego mężczyznę, czy niezbyt grzeczną wnuczkę.
- Chcieliśmy przełamać myślenie o muzeum, jako instytucji nudnej, w której nic się nie dzieje, do której nie warto przyjść. Chcieliśmy dotrzeć do innej grupy odbiorców. nie tylko do miłośników sztuki. Dlatego też postanowiliśmy wykorzystać pewną grę stereotypami, użyć dowcipu, żeby przełamać sposób myślenia i patrzenia na muzeum - powiedziała nam Alicja Hafke, która jest jedną z pomysłodawczyń kampanii.
Spoty publikowane są pod wspólnym hasłem: Muzeum? Żebyś wiedział! Ma ono łatwo zapadać w pamięć i zachęcać do odwiedzenia Muzeum Narodowego.
- Chodzi o to, żeby pokazać, że jesteśmy i że można dowiedzieć się tutaj wielu ciekawych rzeczy, o których wcześniej mogliśmy nie mieć pojęcia. O to nam właśnie chodziło. Chcieliśmy postawić wykrzyknik, że tak, jesteśmy, warto tutaj przyjść, bo dużo rzeczy się tu dzieje - dodaje Alicja Hafke.
A jeśli ktoś jest ciekaw, co się dzieje w Muzeum Narodowym w Poznaniu, zapraszamy do niego każdego dnia, oprócz poniedziałku. Dodajmy jako ciekawostkę, że poznańskie muzeum istnieje od 1857 roku. Miano Narodowego nosi od roku 1950. Należy do najstarszych, największych i najważniejszych muzeów w Polsce.