Po otwarciu trasy na Naramowice autobusy pomiędzy ulicami Łużycką i Sarmacką będą poruszały się po torowisku, razem z tramwajami

i

Autor: Poznan.pl Po otwarciu trasy na Naramowice autobusy pomiędzy ulicami Łużycką i Sarmacką będą poruszały się po torowisku, razem z tramwajami

Przetarg na projekt

Tramwajem na Naramowice. Pora na drugi etap trasy

2024-10-01 9:52

Koncepcja połączenia centrum Poznania z Naramowicami wkracza w drugi etap. Właśnie wystartował przetarg na zaprojektowanie odcinka pomiędzy pętlą Wilczak a Małymi Garbarami - poinformował poznański magistrat. Czasu dla oferentów jest niewiele, bo tylko do 5 listopada 2024 r. Potem autorom zwycięskiej propozycji zostanie tysiąc dni na realizację kontraktu.

Dwa i pół roku temu, w kwietniu 2022 r., udostępniono dla ruchu nową trasę tramwajową na Naramowice w północnej części Poznania. Budowa liczącego 3,3 km torowiska, biegnącego od pętli Wilczak (u zbiegu ul. Słowiańskiej i Naramowickiej) do przystanku końcowego przy ul. Błażeja, trwała niemal dwa lata.

Wówczas, podczas otwarcia inwestycji, prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak wyraził nadzieję, że w ciągu dwóch lat rozpoczną się prace przy drugim etapie budowy trasy obejmującym połączenie linii od pętli Wilczak - przez ulice Szelągowską i Garbary - do Małych Garbar.

Są dokumenty i pieniądze na projekt drugiego etapu tramwajowej trasy na Naramowice

Z lekkim, bo półrocznym poślizgiem, poznański magistrat poinformował, że działająca w imieniu samorządu spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który ma wyłonić projektanta drugiego etapu trasy na Naramowice.

- W ramach drugiego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice powstaną bądź zostaną przebudowane torowiska tramwajowe na odcinku ponad 3 km i prawie 5 km dróg. Inwestycja ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy - informują poznańscy urzędnicy w komunikacie.

Przetarg mógł ruszyć również dlatego, że w czerwcu br. poznańska rada miasta zabezpieczyła pieniądze na sfinansowanie projektu trasy.

Magistrat zaznacza, że według planów w ramach drugiego etapu samorząd chce także zmiany przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary Wolnica.

- Konieczne jest takie przygotowanie jego geometrii, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ul. Solnej i na dalszym fragmencie ul. Garbary - piszą urzędnicy w komunikacie.

Zadaniem projektanta ma być także m.in. analiza wariantów realizacji zadania, przeprowadzenie inwentaryzacji zieleni czy sprawdzenie możliwości optymalizacji układu komunikacyjnego.

Budowa drugiego etapu tramwajowej trasy na Naramowice to w przyszłości dla mieszkańców północnej części miasta spore komunikacyjne ułatwienie.

- Prościej będzie dostać się tam tramwajem niż samochodem. To z kolei ograniczy emisję zanieczyszczeń. Poprawi się także bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnościami, pieszych oraz rowerzystów - twierdzi prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

W komunikacie poznańskiego magistratu podano, że na realizację kontraktu wybrana w postępowaniu firma będzie miała tysiąc dni od momentu podpisania umowy. Oferty w ogłoszonym przetargu będą przyjmowane do 5 listopada 2024 r.

OSTATNIE POKOLENIE TO ORGANIZACJA PRZESTĘPCZA! Warzecha miażdży aktywistę w rozmowie!
Sonda
Do pracy dojeżdżam...

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki