Od poniedziałku (16 marca) sale obsługi klienta we wszystkich siedzibach Urzędu Miasta Poznania (łącznie 9 lokalizacji) są zamknięte.
- Decyzja o zamknięciu sal obsługi klienta została podyktowana przede wszystkim troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców oraz dbałością o zapewnienie ciągłości pracy urzędu - czytamy na stronie urzędu.
Nie oznacza to, że urząd ma wolne. Urzędnicy będą obsługiwać interesantów, ale zdalnie - przez internet lub telefonicznie! Przy wejściach do budynków są wystawione skrzynki podawcze.
- Zachęcamy do korzystania z korespondencji elektronicznej i tradycyjnej. Cały szereg usług można załatwić drogą mailową lub przez ePUAP. Sprawy będzie można wyjaśniać także telefonicznie. Przy każdym budynku, w którym znajduje się sala obsługi klienta, w 9 lokalizacjach urzędu miasta staną skrzynki podawcze, w których będzie można zostawić dokumenty. Zostaną one rozpatrzone - także w celu wstrzymania biegu terminów czy przedawnienia spraw - mówi Stanisław Tamm, Sekretarz Miasta Poznania.
W poniedziałek na drzwiach każdej lokalizacji UMP wywieszono listy z numerami telefonów, pod którymi będzie można kontaktować się z urzędnikami odpowiedzialnymi za dany rodzaj spraw. Lista z numerami dostępna jest już pod tym adresem.
W szczególny sposób przyjmowani będą klienci przy ul. Libelta 16/20. Chodzi o obsługę spraw w zakresie niektórych aktów stanu cywilnego - zwłaszcza tych, które mogą być bardzo istotne dla mieszkańców, a nie da się ich załatwić drogą elektroniczną. Dlatego w ograniczonym zakresie obsługa przy ul. Libelta będzie działała.
"Jak PRZETRWAĆ epidemię?" [WIELKI PORADNIK do kupienia już 16 MARCA]
W dalszym ciągu udzielane będą także śluby. - Nie przewidujemy w najbliższym tygodniu ich odwoływania, ale pracownicy urzędu indywidualnie kontaktują się z każdą parą, informując o zagrożeniach i prosząc o maksymalne ograniczenie liczby uczestników uroczystości - dodaje Sekretarz Miasta Poznania.
Sale obsługi klienta będą zamknięte do 27 marca włącznie.
Polecany artykuł: