Budowa nowej linii tramwajowej ma kosztować ok. 10 mln zł.

i

Autor: Zenon Kubiak/ESKA INFO Poznań Budowa nowej linii tramwajowej ma kosztować ok. 10 mln zł.

Znamy szczegóły nowej trasy tramwajowej na ul. Falistej – mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi

2016-08-08 14:01

Na pętli tramwajowej przy ul. Falistej, która powstanie wraz z nowym odcinkiem torowiska prowadzącym do ronda Żegrze powstaną perony umożliwiające bezpośrednią przesiadkę z autobusu do tramwaju. Powstanie tu także parking dla 100 rowerów. Od 8 sierpnia poznaniacy mogą zgłaszać swojego uwagi do projektu.

Budowę nowej trasy tramwajowej zapowiedziały przed rokiem władze Poznania. Informacja, ze chodzi o 650-metrowy odcinek biegnący wzdłuż ul. Unii Lubelskiej pomiędzy rondem Żegrze a ul. Falistą był jednak sporym zaskoczeniem. Nie jest to bowiem okolica, gdzie problem linii tramwajowej jest aż tak dokuczliwy jak np. na Naramowicach.

Chęć budowy torowiska wzdłuż ul. Unii Lubelskiej władze Poznania tłumaczyły właśnie tym, żeby nie powtórzyć błędu z Naramowic, gdzie nastąpiła szybka rozbudowa mieszkaniowa bez zapewniania obsługi komunikacyjnej. Okolica ul. Falistej ma być bowiem przeznaczona na nowe tereny inwestycyjne.

Poza tym budowa nowego torowiska ma przynieść konkretne oszczędności. Nowa pętla skrci trasę linii tramwajowej nr 5, która zamiast na pętli „Stomil” będzie kończyć trasę właśnie na Falistej. Takie skrócenie ma przynosić blisko 700 tys. zł oszczędności rocznie.

W marcu ogłoszono przetarg na projekt. Wstępna koncepcja jest już gotowa. Dzięki temu wiemy, że wzdłuż ul. Unii Lubelskiej powstanie nowa jezdnia z dwoma pasami ruchu oraz torowisko z zabudową zieloną, która tłumi hałas. Na samej pętli przy ul. Falistej zaplanowano wspólne perony tramwajowo-autobusowe o długości 45 m i szerokości od 4,5 do 8 metrów. Dodatkowo ma tu powstać parking rowerowy z miejscami dla 100 jednośladów. Zostanie też zarezerwowane miejsce pod przyszłą stację rowerów miejskich.

Przy pętli znajdzie się też miejsce pod mogący tu powstać w przyszłości parking Park&Ride. Oprócz tego budowa oznacza szereg innych inwestycji infrastrukturalnych takich jak chodniki, przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, oświetlenie, monitoring.

Wszelkie uwagi i wnioski należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: [email protected] lub pocztą tradycyjną na adres: Dział Inwestycji i Eksploatacji Infrastruktury, Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań.

W celu pozyskania dodatkowych informacji można skontaktować się z:
- kierownikiem projektu - Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. tel. 61 884 20 22
- Dział Inwestycji i Eksploatacji Infrastruktury Zarządu Transportu Miejskiego, tel. 61 8346 150.

Konsultacje potrwają do 22 sierpnia.

W 2017 r. ma być gotowy projekt techniczny całej inwestycji. Sama budowa ma się rozpocząć w 2018 r. Koszty są szacowane na ok. 10 mln zł.

Czytaj też: Zmiany w rozkładzie MPK: Tramwaje od poniedziałku znów będą kursować przez ul. Święty Marcin

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki