Dla pasażerów i kierowców

Kolej na wiadukt! Inwestycja w Radomiu na finiszu

2024-09-06 11:51

Budowa wiaduktu łączącego ulicę Żeromskiego z Lubelską oraz przystanku kolejowego przebiega zgodnie z planem - informują z satysfakcją urzędnicy z Radomia. Ta istotna - nie tylko z punktu widzenia mieszkańców - inwestycja ma zostać ukończona wiosną 2025 r. Jej łączny koszt sięga niemal 180 mln zł.

O tym, jak wygląda stan prac, przekonali się w czwartek (5 września 2024 r.) przedstawiciele władz Radomia, PKP PLK oraz wykonawcy, którzy pojawili się z "gospodarską wizytą" na placu budowy.

Inwestycja gotowa w 2/3. Za miesiąc obie nitki wiaduktu będą połączone

Wykonawca ocenia zaawansowanie robót na poziomie 65 proc. i deklaruje, że cała inwestycja zostanie zakończona wiosną przyszłego roku - relacjonuje efekty tego spotkania w informacji prasowej miejski portal radom.pl. Na jednym z dwóch bliźniaczych wiaduktów konstrukcja nad torami jest już gotowa, a obie strony drugiej nitki powinny zostać połączone w ciągu miesiąca.

Stopień zaawansowania prac dobrze widać na dołączonych do informacji z Radomia fotografiach - zamieściliśmy je powyżej w galerii zdjęć.

Na górze wiadukt, na dole peron, czyli kompleksowe rozwiązanie

Ta inwestycja jest jak system naczyń połączonych. Transport drogowy splecie się tu z torowym. Pod wiaduktem trwa bowiem budowa peronu kolejowego. Za tę część odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na przystanku "Radom Wschodni" zatrzymywać się będą pociągi jadące w kierunku Warszawy, Dęblina i Lublina. Dostęp do peronu z wiaduktu będzie możliwy przez stałe i ruchome schody oraz windy. Dla wygody pasażerów przystanek zostanie wyposażony w:

  • wiaty,
  • ławki,
  • poręcze do odpoczynku na stojąco,
  • czytelne oznakowania,
  • elektroniczne wyświetlacze,
  • gabloty z rozkładami jazdy,
  • tablice informacyjne. 

Przy wejściach znajdą się stojaki na rowery, a teren przystanku oświetli energooszczędne oświetlenie LED - wylicza portal radom.pl.

- To będzie duży, nowoczesny węzeł przesiadkowy. Wszyscy wiemy, jak ważna to inwestycja dla naszego miasta. Wiadukt będzie oczywiście służył obsłudze ruchu lokalnego, ale także ma zapewnić sprawny dojazd na lotnisko, również pasażerom, którzy będą przyjeżdżali do Radomia pociągiem. Dziś od pasażerów korzystających z lotniczych połączeń z Radomia docierają do nas bardzo pozytywne opinie, jeśli chodzi o jakość obsługi. Cieszę się, że w przyszłym roku dołożymy do tego jakże ważnego dla Radomia projektu kolejną cegiełkę w postaci tego udogodnienia dla podróżnych – mówiła podczas wizytacji na placu budowy wiceprezydent Radomia Katarzyna Kalinowska.

Koszty tej dwuelementowej inwestycji przekraczają kwotę 178,8 miliona złotych. Zdecydowanie większą część stanowi ta finansowana z budżetu miasta, czyli budowa wiaduktu - to aż 131 mln zł. To, co poniżej, czyli peron kolejowy, pochłonie niemal 48 mln zł.

Radomscy policjanci uratowali noworodka, który nie oddychał
Sonda
Czy władza w Twojej gminie dobrze wydaje publiczne pieniądze?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki