Termin składania ofert w ogłoszonym przez radomskie MPK przetargu minął 24 czerwca. Wystartował tylko Solaris z ofertą na kwotę około 28,4 miliona złotych brutto. To tylko nieznacznie powyżej budżetu określonego na ponad 27,7 miliona złotych brutto. MPK ostatecznie zaakceptowało ofertę znanego producenta oraz rozstrzygnęło przetarg. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy, co oznacza, że autobusy powinny wyjechać w wakacje 2021 roku.
- Stawiamy kolejny krok w kierunku tego, żeby nasz tabor był nisko- lub zeroemisyjny. Radom staje się coraz bardziej zatłoczony, dlatego musimy robić wszystko, by zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej - mówił prezydent Radosław Witkowski.
- Za rok będziemy już mieli w sumie 19 autobusów elektrycznych i 38 zasilanych gazem CNG. To stawia nas w czołówce polskich miast jeśli chodzi o liczbę nisko- lub bezemisyjnych pojazdów – mówi prezes MPK Krzysztof Zalibowski.
Polecany artykuł:
Umowa obejmuje dostawę dziewięciu fabrycznie nowych autobusów o długości 12 metrów, z napędem elektrycznym. Zamówienie dotyczy także zakupu pięciu ładowarek mobilnych i pojazdu technicznego o napędzie konwencjonalnym, wyposażonego w ładowarkę mobilną (w przypadku potrzeby jakiejś interwencji na trasach). Kolejnym elementem jest montaż w systemie "zaprojektuj i wybuduj" stacji szybkiego ładowania pantografowego. Stanie ona na pętli końcowej Os. Michałów, ponieważ nowe autobusy trafią tym razem na linię 3.