W związku z wykryciem przypadków zarażenia koronawirusem w Europie wielu konsumentów zastanawia się, czy może zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy. Zgodnie z ustawą o imprezach turystycznych podróżny może bezpłatnie odstąpić od umowy o udział w wycieczce lub wczasach w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Konsument rezygnując z wycieczki może żądać wyłącznie zwrotu dokonanych wpłat.
Jak wyjaśnia Alicja Kopycka z jednego z radomskich biur podróży w tym wypadku, większość organizatorów wycieczek wyklucza możliwość ubiegania się o dodatkowe zadośćuczynienie czy odszkodowanie od biura podroży.
- Ludzie się boją. Biura podróży są narażone na straty. My nie mamy żadnej ochrony. Mam nadzieję, że jeszcze do końca marca to potrwa i będziemy mogli wrócić do stabilnej sytuacji, jeśli chodzi o turystykę - powiedziała Alicja Kopycka z jednego z radomskich biur podróży.
W przypadku każdego wniosku o odstąpienie od umowy, biuro podróży musi sprawdzić, czy zaszły przesłanki do takiego odstąpienia.
Polecany artykuł: