Zmiany w pracy Urzędu Miejskiego

i

Autor: UM Radom

Koronawirus w Polsce. Jakie zmiany w Urzędzie Miejskim w Radomiu?

2020-03-15 20:09

Urząd Miejski w Radomiu wprowadza nowe procedury związane z obsługą mieszkańców. Celem jest ograniczenie do minimum konieczności poruszania się interesantów po budynku urzędu. Wprowadzona została obsługa rotacyjna. To oznacza, że równocześnie w urzędzie może przebywać ograniczona liczba osób. Ma to zapobiec tworzeniu większych skupisk ludzi przy stanowiskach obsługi.

Najważniejsze zmiany:

- Od poniedziałku, 16 marca wszystkie wnioski i pisma będzie można składać wyłącznie w punkcie podawczym mieszczącym się w Biurze Obsługi Mieszkańca na parterze urzędu od strony ul. Kilińskiego. Do odwołania Biuro będzie czynne tylko do godz. 15.30;

- Do odbioru lub przyjęcia pism w uzasadnionych przypadkach będą proszeni pracownicy komórek organizacyjnych, w tym celu będą proszeni o zejście do Biura Obsługi Mieszkańca i udzielenie wszelkich informacji;

- Od poniedziałku 16 marca do odwołania nie będzie czynna kasa Urzędu Miejskiego;

- Wejście do budynku UM od strony ul. Żeromskiego będzie dostępne dla pracowników urzędu za wyjątkiem osób, które będą chciały załatwić sprawy dotyczące odpadów komunalnych (pok. nr 3) oraz klientów Delegatury Urzędu Wojewódzkiego i innych jednostek znajdujących się w budynku od strony ul. Żeromskiego;

- Wejście do budynku UM od strony ul. Niedziałkowskiego będzie dostępne tylko dla interesantów Oddziału Spraw Obywatelskich delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego (paszporty) oraz Instytutu Pamięci Narodowej;

- Wejście do budynku UM od strony ul. Staszica zostaje zamknięte;

- Wydział Windykacji przyjmuje interesantów na parterze budynku przy ul. Reja (w przystosowanym pomieszczeniu, odizolowanym od pozostałych pracowników w godz. 7.30 - 15.30). Ponadto poborcy pracujący w terenie w najbliższych dniach będą dokonywali czynności na miejscu w biurze, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą dyrektora Wydziału, podejmą pracę w terenie;

- Wnioski w sprawie wydania decyzji potwierdzającej prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, dodatku energetycznego, Karty Dużej Rodziny, Karty Rodzina Plus, Karty Rodziny Osoby z Niepełnosprawnością oraz Radomskiej Karty Seniora można pobrać i złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca w budynku od strony ul. Kilińskiego 30;

- Biuro Działalności Gospodarczej i Zezwoleń przyjmuje interesantów w budynku Ratusza przy ul. Rynek 1;

Wszystkich interesantów Urzędu Miejskiego oraz miejskich jednostek prosimy o to, by w miarę możliwości załatwiać sprawy drogą elektroniczną korzystając z platformy IBOM lub telefonicznie.

Centrum Organizacji Pozarządowych informuje, że Fundacja Academia Iuris zawiesiła porady prawne do odwołania. Z kolei wszystkie osoby, które w tym czasie chcą rozliczyć swój PIT Centrum Organizacji Pozarządowych zachęca do skorzystania z portalu www.podatki.gov.pl, gdzie wystarczy się zalogować, sprawdzić swoje dane i kwoty umieszczone na zaznaniu, a następnie wysłać PIT ektronicznie. Kontakt z COP: [email protected], za pośrednictwem strony www.facebook.com/centrum.ngo oraz telefonicznie 48 36 20 492.

- W Wydziale Komunikacji zostaje zwiększona liczba dostępnych rezerwacji wizyt w Internetowym Biurze Obsługi Mieszkańca, natomiast ograniczona do minimum liczba biletów do rejestracji dostępnych w biletomacie. Bardzo prosimy o wskazywanie w uwagach, danych osoby, która przyjdzie załatwić sprawę oraz okazywanie się potwierdzeniem dokonania rezerwacji. Osobom, które chcą zarejestrować pojazd i nie mają zarezerwowanej wizyty przez Internetowe Biuro Obsługi Mieszkańca, rano od godziny 7.30 będą wydawane bilety do rejestracji na poszczególne przedziały godzinowe. (Uwaga! Wydział Komunikacji pracuje od poniedziałku do piątku, w godz. 7.30 - 15.30). Wydział, mając na względzie Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, prosi o niekumulowanie obecności w Urzędzie i stawianie się o wyznaczonej godzinie. Ponadto w celu maksymalnego usprawnienia obsługi prosimy o posiadanie kompletu dokumentów niezbędnych do rejestracji, w tym w szczególności potwierdzenia dokonania opłaty rejestracyjnej i tablic rejestrcyjnych. Szczegółowe informacje dotyczące wymaganych dokumentów, wysokości opłat i numerów rachunków bankowych są dostępne na stronie internetowej www.bip.radom.pl w zakładce „ZAŁATW SPRAWĘ” - „REJESTRACJA POJAZDÓW”. Ponadto informacje w tym zakresie są udzielane również telefonicznie przez pracowników Wydziału pod numerami telefonów: 48 36 20 517, 36 20 342, 36 20 347, 36 20 352 oraz mailowo pod adresem: [email protected], [email protected].
Jednocześnie Wydział Komunikacjai prosi aby sprawy, które nie wymagają osobistego stawiennictwa były, o ile to możliwe, załatwiane drogą elektroniczną lub w formie korespondencji tradycyjnej. Dotyczy to w szczególności zgłoszeń nabycia i zbycia pojazdu, wyrejestrowania z powodu złomowania czy kradzieży. W odniesieniu do spraw w zakresie wymiany dowodu rejestracyjnego, dopisania w nim adnotacji lub odbioru po rejestracji czasowej wydział prosi o wstrzymanie się od ich załatwiania;

- Zmieniają się zasady obsługi interesantów w Urzędzie Stanu Cywilnego i Wydziale Spraw Obywatelskich. Petenci będą przyjmowani wyłącznie na parterze w budynku przy ul. Moniuszki 9, w godzinach 7.30 – 15.30 w pokojach: Nr 2 -Wydział Spraw Obywatelskich – zameldowanie, wymeldowanie, pobyt stały i czasowy, wydawanie zaświadczeń, Urząd Stanu Cywilnego – umiejscowienie zagranicznych aktów stanu cywilnego, wydawanie aktów stanu cywilnego, Nr 8 - Urząd Stanu Cywilnego praca referatów: urodzeń, zgonów, małżeństw, Wydział Spraw Obywatelskich – przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych, Nr 9 - Wydział Spraw Obywatelskich – wydawanie dowodów osobistych

Koronawirus - kolejki jak za PRL
Pytanie 1 z 10
Biały Jeleń służy do:
Tak wygląda przymusowa kwarantanna

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki