Nowe elektryczne autobusy będą umożliwiały podróż około 75 pasażerom. Pojazdy są ogrzewane gazem ziemny, a nie olejem napędowym. Solarisy są wyposażone w System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Nowością są w nich kasowniki już nie z przyciskami, lecz z ekranem dotykowym. Pierwszy kasownik od strony kabiny kierowcy jest też przystosowany do korzystania z kart płatniczych. W autobusach jest także monitoring i gniazda USB. Zakupiona w ramach tego samego zamówienia infrastruktura towarzysząca to 10 ładowarek na terenie zajezdni Żakowice i dwie pantografowe, które ustawiono na pętlach końcowych linii 1 na Południu i Gołębiowie I.
- Cały projekt multimodalny, obejmujący nie tylko zakup autobusów, ale także budowę dróg dla rowerów oraz zakup i montaż biletomatów, wyświetlaczy i wiat przystankowych, ma na celu poprawę komfortu życia mieszkańców. Na pewno do poprawy tego komfortu przyczynią się nowe, ciche i praktycznie bezemisyjne autobusy. Mamy świadomość, że podobnie jak inne europejskie miasta, musimy systematycznie uatrakcyjniać transport publiczny. Zakup elektrycznych autobusów to bardzo istotny element budowanej w naszym mieście Strefy Wygodnego Ruchu, czyli idei równoważenia potrzeb kierowców, rowerzystów, pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej - mówi prezydent Radosław Witkowski.
Oferta firmy Solaris była jedyną, jaka wpłynęła na przetarg ogłoszony przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. 10 elektrycznych autobusów wraz z całą infrastrukturą ładującą kosztowało prawie 32 mln złotych.