Przestępcy wykorzystują nowe metody. Mogą dzwonić, wysłać sms-a lub wiadomość mailową podszywając się pod bank albo firmę kurierską. W wiadomości może pojawić się załącznik służący do logowania się w systemie bankowości internetowej lub logowania do tego sytemu poprzez podanie pełnych danych osobowych, czy też loginu i pełnego hasła. Powinien być to dla nas sygnał, że ktoś chce wyłudzić od nas pieniądze. Zdarza się, że oszuści informują telefonicznie o rzekomej awarii systemu bankowości internetowej i konieczności zabezpieczenia dostępu do naszego konta bankowego. Wysyłają na nasz numer telefonu sms-a z linkiem, który prowadzi do fałszywej strony - łudząco podobnej do strony naszego banku. A fałszywa strona wymusza podanie pełnego hasła do systemu.
Polecany artykuł:
W czasie kiedy podajemy dane do logowania na fałszywej stronie, oszuści tymi danymi logują się do naszej bankowości, a następnie zmieniają zaufanego odbiorcę lub numeru telefonu do autoryzacji transakcji. Będąc na fałszywej stronie autoryzujemy takie zlecenie - wpisując kod SMS. W tym momencie przestępcy bez żadnych przeszkód przelewają nasze pieniądze na swoje konto bankowe, a następnie dokonują ich wypłaty.
Polecany artykuł:
Przypomnijmy, że każdy bank podaje na swojej stronie internetowej informację o możliwych zagrożeniach związanych z bankowością internetową. Należy czytać takie ostrzeżenia i stosować się do zaleceń i ostrzeżeń – również tych, które wyświetlają nam programy antywirusowe zainstalowane na naszym sprzęcie.