Okres Świąt Bożego Narodzenia to jedyny w swoim rodzaju czas kiedy każdy dom nabiera kolorów. I nie ma co ukrywać, ale chyba wszystkie miasta prześcigają się w dekorowaniu świetlistymi konstrukcjami ulic, parków i placów. Walka jest zacięta, bo każdy chce żeby to jego miasto było tym najlepiej rozświetlonym. Iluminacje z roku na rok coraz bardziej zaskakują, dlatego nie zwlekajcie dłużej tylko zgłaszajcie swoje miejsca do plebiscytu „Świeć się z Energą”. W ciągu ostatnich 10 lat plebiscyt wygrywały: Rzeszów, Szczecin (dwa razy), Bielsko Biała (dwa razy), Połczyn-Zdrój (dwa razy), Zamość (dwa razy) oraz Sędziszów Małopolski.
Świeć się z…
Plebiscyt dzieli się na dwa etapy: wojewódzki i finał ogólnopolski, a ocena kandydatów odbywa się na podstawie zdjęć prezentujących świąteczny klimat miejscowości. Zwycięskie miasto zdobywa tytułu „Świetlnej Stolicy Polski” oraz otrzymuje cenne nagrody dla potrzebujących o łącznej wartości 50 000 zł. Do każdego z pozostałych finalistów – „mistrza województwa” trafia pomoc o wartości 10 000 zł.
Aby twoje miasto wzięło udział w konkursie należy zgłosić je do Plebiscytu w terminie od 6.12.2019 do 2.01.2020 roku.
Konkurs fotograficzny
Na tym jednak nie koniec, bo równolegle do Plebiscytu miast odbywa się konkurs fotograficzny adresowany do osób uwielbiających robić zdjęcia.Miłośnicy fotografii rywalizują w kilku kategoriach tematycznych. Pamiętajcie liczy się przede wszystkim kreatywność! Konkurs trwa od 6.12.2019 do 15.01.2020 roku. Każdy uczestnik może dokonać po 2 zgłoszenia w każdej kategorii tematycznej: Mój Dom, Moi Bliscy, Moje Miasto, Moja Ulubiona Szopka, Moja Iluminacja. Zgłoszeń należy dokonywać za pomocą formularza dostępnego na stronie konkursowej swiecsie.pl
Konkurs rusza 6 grudnia, wszystkie potrzebne informacje o plebiscycie i towarzyszących mu konkursach w ramach „Świeć się z Energą” znajdziecie na stronie swiecsie.pl.
Czy Radom zostanie „Świetlną Stolicą Polski”?
Każdy z nas lubi grudniowe wieczorne spacery, szczególnie udekorowanymi radomskimi ulicami. Wtedy Radom jest wyjątkowy, a miasto staje się magiczne! W świątecznym okresie ulicę Żeromskiego ozdobi: tunel świetlny oraz ustawione na placu przed Urzędem Miejskim świetlne figury: miś z prezentami, Mikołaj na motocyklu, wielka bombka oraz napis I LOVE RADOM. Świąteczna dekoracja to także Mikołaj w saniach przed dworcem PKP oraz kilka kilometrów świetlnych girland zawieszonych m.in. na ul. Żeromskiego, Malczewskiego, Focha i w Rynku. Będą także ozdoby z węża świetlnego zamontowane na ul. Traugutta, Niedziałkowskiego i Kilińskiego oraz przewieszki nad ulicami. Miasto ozdobią także udekorowane żywe i sztuczne choinki.
Grupa Energa od 10 lat zachęca mieszkańców do podjęcia rywalizacji o tytuł "Świetlnej Stolicy Polski" oraz zdobycia nagród o łącznej wartości 200 000 zł na cele charytatywne.
Świąteczna iluminacja w Radomiu jest powodem do dumy. Miasto trzy razy z rzędu zwyciężyło w województwie mazowieckim i awansowało do etapu ogólnopolskiego, w którym o główną nagrodę walczyło 16 miast z każdego województwa.
Współorganizatorami i partnerami 11. edycji akcji „Świeć się z Energą” są: Grupa Energa, Grupa ZPR Media, spółka Energa Oświetlenie oraz oficjalny sklep akcji - sklep.energa.pl Więcej informacji o plebiscycie i konkursach w ramach „Świeć się z Energą” na stronie SwiecSie.pl, Facebooku i Instagramie.
Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom. Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 188 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km kwadratowych, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.
Akcja partnerska