Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może złożyć każdy obywatel, który spełnia poniższe warunki:
• ma skończone 18 lat,
• ma prawa wyborcze,
• chce głosować w innym obwodzie głosowania gminy, gdzie mieszka na stałe,
• chce głosować w miejscowości, w której będzie czasowo przebywać w dniu wyborów,
• nigdzie nie mieszka, ale przebywa w gminie, w której chce głosować.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
- Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje imiona, nazwisko, obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy.
- Dokument potwierdzający fakt zamieszkania w Radomiu.
Przykładowe dokumenty potwierdzające to:
- umowa najmu/użyczenia lokalu,
- jeśli płacisz podatki w Radomiu – pierwsza strona zeznania podatkowego PIT z potwierdzeniem złożenia go w Urzędzie Skarbowym (pieczątka wpływu do US lub potwierdzenie nadania na poczcie lub Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) - jeśli złożyłeś PIT przez Internet),
- rachunek za media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) wystawiony na Twoje dane i adres lokalu w Radomiu, w którym mieszkasz,
- umowa na media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) zawarta z Tobą i zawierająca adres lokalu w Radomiu, w którym mieszkasz,
- umowa lub rachunek na usługę nie związaną bezpośrednio z lokalem np. abonament na telefon komórkowy, zawierający Twoje dane oraz adres lokalu w Radomiu, w którym mieszkasz,
- jeśli jesteś właścicielem lokalu, ale nie jesteś w nim zameldowany możesz:
- przedstawić akt własności – jeśli jest to lokal spółdzielczy własnościowy lub gdy lokal nie ma założonej księgi wieczystej lub też gdy trwa postepowanie o wpis do Rejestru Ksiąg Wieczystych;
- jeśli lokal ma założoną księgę wieczystą to wystarczy, że poinformujesz urzędnika, że jesteś właścicielem lokalu. Jeśli podasz numer księgi wieczystej znacznie ułatwi to urzędnikowi wyszukiwanie lokalu w Elektronicznych Księgach Wieczystych.
Polecany artykuł:
Prezydent Miasta Radomia przed wydaniem decyzji jest zobowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze Radomia.
Wnioski można składać w Wydziale Spraw Obywatelskich w Referacie Ewidencji Ludności przy ul. Moniuszki 9. (II klatka, parter, pok. nr 2, tel. 48 36-20-880). Wniosek o dopisanie do spisu wyborców można złożyć też przez internet, za pomocą profilu zaufanego (eGO) lub e-dowodu.
Polecany artykuł: