Wybory prezydenckie 2020.

i

Autor: UMŁ /archiwum Wybory 28. czerwca.

Wybory prezydenckie 2020. Jak i do kiedy złożyć wniosek o dopisanie do rejestru wyborców w Radomiu?

2020-06-16 11:35

Wybory prezydencie 2020 zbliżają się wielkimi krokami, ale nie wszyscy mogą zagłosować w miejscu swojego zameldowania. Dlatego 23 czerwca każdy obywatel może złożyć wniosek o dopisanie do wybranego rejestru wyborców. Gdzie składać wymagane dokumenty w Radomiu?

Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może złożyć każdy obywatel, który spełnia poniższe warunki:

• ma skończone 18 lat,
• ma prawa wyborcze,
• chce głosować w innym obwodzie głosowania gminy, gdzie mieszka na stałe,
• chce głosować w miejscowości, w której będzie czasowo przebywać w dniu wyborów,
• nigdzie nie mieszka, ale przebywa w gminie, w której chce głosować.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
  2. Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje imiona, nazwisko, obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy.
  4. Dokument potwierdzający fakt zamieszkania w Radomiu. 

Przykładowe dokumenty potwierdzające to: 

  • umowa najmu/użyczenia lokalu,
  • jeśli płacisz podatki w Radomiu – pierwsza strona zeznania podatkowego PIT z potwierdzeniem złożenia go w Urzędzie Skarbowym (pieczątka wpływu do US lub potwierdzenie nadania na poczcie lub Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) - jeśli złożyłeś PIT przez Internet),
  • rachunek za media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) wystawiony na Twoje dane i adres lokalu w Radomiu, w którym mieszkasz,
  • umowa na media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) zawarta z Tobą i zawierająca adres lokalu w Radomiu, w którym mieszkasz,
  • umowa lub rachunek na usługę nie związaną bezpośrednio z lokalem np. abonament na telefon komórkowy, zawierający Twoje dane oraz adres lokalu w Radomiu, w którym mieszkasz,
  • jeśli jesteś właścicielem lokalu, ale nie jesteś w nim zameldowany możesz:
  • przedstawić akt własności – jeśli jest to lokal spółdzielczy własnościowy lub gdy lokal nie ma założonej księgi wieczystej lub też gdy trwa postepowanie o wpis do Rejestru Ksiąg Wieczystych;
  • jeśli lokal ma założoną księgę wieczystą to wystarczy, że poinformujesz urzędnika, że jesteś właścicielem lokalu. Jeśli podasz numer księgi wieczystej znacznie ułatwi to urzędnikowi wyszukiwanie lokalu w Elektronicznych Księgach Wieczystych.

Prezydent Miasta Radomia przed wydaniem decyzji jest zobowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze Radomia.

Wnioski można składać w Wydziale Spraw Obywatelskich w Referacie Ewidencji Ludności przy ul. Moniuszki 9. (II klatka, parter, pok. nr 2, tel. 48 36-20-880). Wniosek o dopisanie do spisu wyborców można złożyć też przez internet, za pomocą profilu zaufanego (eGO) lub e-dowodu.

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj
Wyprzedzali na przejściu. Wszystko nagrała policja

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki