Prace na linii Mielec - Dębica już trwają. Stary tor został zdemontowany, a w jego miejscu pojawił się już nowy na długości ponad 4 kilometrów. Jak podaje PKP PLK, zgromadzono już ok. 68 km szyn, 17 tys. podkładów i 10 tys. ton materiału na wzmocnienie podtorza. Prace uwzględniają zapewnienie połączeń do bocznic kolejowych, m. in. Mielec, Kochanówka, Dębica Towarowa. W następnym etapie powstaną perony, przebudowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe oraz mosty i przepusty.
- Ta inwestycja otwiera nowe możliwości dla przedsiębiorstw zlokalizowanych na północy regionu, także w kontekście wykorzystania terminalna multimodalnego w Woli Baranowskiej – podkreśla Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego.
>>> Najpierw koledzy wydrukowali dla niej rękę w 3D, a teraz spełni się jej marzenie! Kinga z Jarosławia zostanie mechanikiem [WIDEO]
Polecany artykuł:
Na stacji Mielec PKP PLK wybuduje peron dwukrawędziowy. Będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. do tej pory pasażerowie korzystali z kładki, a po remoncie przedostanie się na perony ułatwi im przejście pod torami. Pojawią się również trzy windy ułatwiające wjazd na peron osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Najważniejszą zmianą będzie jednak czas podróży pomiędzy Mielcem a Dębicą. Prędkość pociągów na tym odcinku dochodzić będzie do 120 km/h w przypadku przejazdów pasażerskich, a pociągi towarowe pojadą do 70 km/h. Przebudowane zostaną stacje i przystanki w miejscowościach: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia.
Pierwsze pociągi na tej trasie pojadą w grudniu 2020 r. Przedsięwzięcie to kosztować będzie 188 mln zł i realizowane jest z Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego.