Ministerstwo wskazuje podstawowe zalety nowego, elektronicznego rozwiązania. To przede wszystkim czytelność, mniej błędów i większe bezpieczeństwo.
W Polsce jest 14 500 aptek i punktów aptecznych, z czego już w 2019 r. 97 proc. było w gotowości do realizacji elektronicznych recept.
Jak działa e-recepta?
Zaskakująco prosto. Lekarz wystawia nam e-receptę po wizycie. Może to zrobić na dwa sposoby.
1. Otrzymamy e-receptę w SMS-ie, lub E-mailu,
2. Lekarz może dać nam wydruk informacyjny z danymi, wraz z kodem dostępu.
Jak realizujemy e-receptę?
W aptece. Ale na kilka sposobów, w zależności od tego, jak zdecydowaliśmy się otrzymać e-receptę.
1. Podając 4-cyfrowy kod z SMS-a oraz numer PESEL,
2. Dając farmaceucie do zeskanowania kod z informacji o e-recepcie, którą otrzymamy, wybierając drogę mailową.
Żeby odbierać recepty SMS-em lub E-mailem musimy jednak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta i w ten sposób wybrać sposób powiadamiania o receptach (SMS-em, lub e-mailem). Takie konto utworzymy na stronie www.pacjent.gov.pl.
Tu sprawa delikatnie się komplikuje, bo najpierw trzeba jeszcze stworzyć Profil Zaufany.
To z kolei stworzymy na dwa sposoby. Za pośrednictwem bankowości mobilnej w którymkolwiek z tych banków:
- PKO Bank Polski SA,
- Santander,
- Bank Pekao,
- mBank,
- ING Bank Śląski,
- Millennium Bank,
- konta na platformie Envelo lub przez Internet.
Polecany artykuł: