"Nieuprawniony dostęp do danych"
Komunikat w sprawie bezpieczeństwa trafił dziś m.in. na skrzynki pocztowe klientów sklepu. „(…) doszło do nieuprawnionego dostępu do danych osobowych naszych Klientów: adresu e-mail, numeru telefonu, imienia i nazwiska (jeśli zostało podane) oraz hasła w postaci zaszyfrowanego ciągu znaków (hash). Istnieje ryzyko, że dotyczy to również Twoich danych. Dostęp został wykryty i zablokowany” - wyjaśnia sklep Morele.net w komunikacie.
Jednocześnie Morele.net wyjaśnia, że nieuprawniony dostęp nie dotyczył informacji o kartach płatniczych, loginów do banków czy danych podawanych we wnioskach ratalnych. „Grupa Morele nie gromadzi tych danych (dane podawane na naszej stronie są gromadzone w bazach operatora płatności i banku)” - czytamy.
Warto zmienić hasło
Sklep zachęca do zmiany hasła konta na Grupie Morele (osobom, które takie konto tam utworzyły). Warto także uważać na wiadomości email i smsy wysyłane przez spamerów. „Zalecamy najwyższą ostrożność zwłaszcza gdy takie wiadomości dotyczą płatności. Nigdy nie przekierowujemy na strony płatności bezpośrednio z e-maili oraz SMSów” - czytamy w komunikacie.
Morele.net dodaje, że wdrożone zostały nowe procedury i środki bezpieczeństwa, a o nieuprawnionym dostępie do danych zawiadomiony został Urząd Ochrony Danych Osobowych. Złożone zostało też zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
Pełną treść komunikatu Morele.net można znaleźć TUTAJ.