Dynamicznie Wzbudzane Pasy Autobusowe – to pomysł naukowców z Politechniki Rzeszowskiej na upłynnienie ruchu w Rzeszowie z wykorzystaniem istniejących już buspasów. Podobne rozwiązanie zastosowano już we Francji i Portugalii.
- Idea, którą rozważamy miałaby za zadanie wykorzystywać luki w kursowaniu autobusów na danym odcinku i udostępniać ten pas dla samochodów osobowych - wyjaśnia Mateusz Szarata z Politechniki Rzeszowskiej. - Za pomocą modeli mikrosymulacyjnych sprawdziliśmy, jak takie rozwiązanie mogłoby funkcjonować u nas. Wyniki są bardzo obiecujące - dodaje.
>>> Remont ulicy św. Rocha w Rzeszowie. Mieszkańcy wywalczyli budowę chodnika [ZDJĘCIA, AUDIO]
Zobaczcie, jak miałoby to wyglądać:
System miałby być testowany w Rzeszowie na ulicy Hetmańskiej i Sikorskiego. Podobne rozwiązanie naukowcy rozważali na ul. Podkarpackiej jeszcze przed powstaniem łącznika z S19.
Jak działają Dynamicznie Wzbudzane Pasy Autobusowe? Posłuchajcie!